A 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás nyertese az összességében legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft. nettó 46.490.126.611 Ft ajánlati árral.
Kedvezőtlen altalajviszonyok jellemzik a térséget, már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe ezért 23,1 km hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kell beszállítani, amely nagyban befolyásolja a kivitelezői árat is.
Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.
A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt a vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést.
Az új útszakaszon kettő pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél.
A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.
A tenderre két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot a Duna Aszfalt Kft., valamint az EKMS-M43 Konzorcium (tagjai: Euroaszfalt Kft., KÖZGÉP Zrt., Magyar Aszfalt Kft., Swietelsky Magyarország Kft.).
Az összességében legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft.-vel a szerződés megkötése várhatóan 2012. szeptember 5-én megtörténik. A jelenlegi tervek szerint az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt. 2014 szeptemberében adhatja át a forgalomnak.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.