Szlovák szomszédaink eurójukat nem csak a győri bevásárlóközpontokban költik, de ha már átruccannak hozzánk ruhákért és élelmiszerekért, telitöltik tankjaikat is, hiszen az itteni kutakon az otthoniaknál kedvezőbb áron tudják ezt megtenni. Szlovákiában 1,45 euróért mérik a benzin literjét, ami 448 Ft-ot jelent, ezzel szemben egyes győri kutakon 416 forintért adják ezt az üzemanyagot.
A sógorokhoz mi járunk
Az osztrák határ mentén élő honfitársaink viszont előszeretettel választják az ausztriai kutakat – árulta el az egyik töltőállomás üzemeltetője, majd azt is hozzátette, magyar vásárlói szinte már nincsenek is. Nem meglepő az előbbi kijelentés, hiszen az osztrák dízelárak csábítóbbak. Ausztriában 1,36 euróba kerül 1 liter dízel, míg nálunk 437 forintnál olcsóbban nem lehet hozzájutni.
Győrben az ENVI kúton mérik legolcsóbban a benzint, literenként 415, 9 forintért, de hasonló árfolyamon áll még két magánkúton is a töltőanyag (a Külső Veszprémi úton és a Vasvári Pál utcában), mindegyiknél 416,9 Ft-ot kell fizetni érte.
A városban a legdrágább benzint a Mol és a Shell kútnál találjuk, mindkét töltőállomáson egyaránt 431,9 Ft-ba kerül.
Dízelhez Győrben legolcsóbban Vasvári Pál utcai magánkúton juthatunk: 436,9 forintért, egy forinttal többért pedig a Külső Veszprémi úton tudunk a tankba tölteni.
A legismertebb kutak (AGIP, MOL, SHELL) mindegyikénél egységesen 455,9 forintért kínálják a dízelt, ezek a legmagasabb összegek, amit a megyeszékhelyen elkérnek 1 liter dízelüzemanyagért.
A szegediek inkább spórolnak
Szeged környékén nincs benzinturizmus – mondta a Szeged24 érdeklődésére Némedi Varga Éva, a NAV Dél-alföldi Regionális Vám-és Pénzügyőri Főigazgatóság sajtóreferense. Egyelőre ugyanis sem a Szerbia felé irányuló forgalom, sem a Románia felé vezető utakon végzett ellenőrzések nem jelzik, hogy kifejezetten üzemanyagért lépnék át a határt a magyar autósok. Ennek okait abban látja a sajtóreferens, hogy egyelőre nem alakult ki olyan különbség a szomszédos országok és hazánk üzemanyag tarifái között, amelyért megérné áthajtani a határon, másrészt az emberek, ha megtehetik, inkább otthon hagyják az autójukat, így próbálnak inkább spórolni.
Némedi Varga Éva saját tapasztalatai szerint is érzékelhető a személyautók számának csökkenése Szeged útjain, hiszen a reggeli csúcsforgalomban már nem kell annyit várakozni a piros lámpáknál, mint néhány hete. Ha azonban tovább nőnek az árak nálunk, és akkora differencia lesz a hazai és külföldi árak között, mint az ukrán határnál (több mint 100 forint eltérés literenként), akkor beindulhat a dél-keleti határszakaszon is a benzinturizmus.