Az 1-es autóbuszok egy része (nagyjából minden második) Gyirmótról indul, majd Marcalvárostól a mai útvonalán jut el Újvárosba. A 37-es vonalon csak munkanapokon reggelenként marad egyetlen járat Gyirmótról Adyvároson keresztül a Révai Miklós utcába. Ennek köszönhetően sem Gyirmóton, sem a belső szakaszon nem lesz jelentős ritkulás, viszont Nádorváros és a Belváros között megszűnik a párhuzamosság, ami a Gyirmótról Adyvárosba utazóknak okozhat kellemetlenséget, hiszen nekik ezután Marcalvárosban át kell szállniuk a 14-es járatra.
Az új járathálózat térképét itt találja!
A 2, 2B járatok útvonala nem változik, de kisebb ritkítások történnek, pl. munkanapokon 8 és 12 óra között 15 helyett csak 20 percenként indulnak a járatok.
A 6-os autóbuszok továbbra is Kismegyer és Sárás között járnak, a József Attila lakótelep és az egyetem érintésével (a márciusi tervezet ezt a népszerű összeköttetést megszüntette volna, de végül mégis megmenekült). Változás viszont, hogy a 6-osok újra a Kossuth hídon át haladnak, ezáltal Városrét és a Dunakapu tér környéke a citybusz üzemidején kívül (este és hétvégén is) újra elérhető lesz autóbusszal (igaz, a 6-os autóbusz ilyenkor már csak óránként fog járni).
A 7-es járatok a Virágpiac helyett a Révai Miklós utcából indulnak majd, és a 17, 17B járatok is ide érkeznek (a járatok másik vége viszont marad az Arrabona mellett), a délutáni csúcsidőben 15 helyett 20 perces követéssel. A 17A járatok megszűnnek.
A 8-as autóbuszok újra Likócs és Pinnyéd között járnak majd (ahogy 2009 és 2011 között is), csúcsidőben változatlan gyakorisággal, azon kívül 35-70 perces követéssel.
Részben a 17A járatok pótlása érdekében új körjáratok indulnak 9, 9A, 19, 19A jelöléssel. A 9-es autóbuszok munkanapokon az egyetemtől indulva a Belváros és a külső kollégium, majd az Ifjúság körút érintésével jutnak el a Révai Miklós utcába, a 19-esek pedig ellentétes irányban járják be ugyanezt a kört. Hétvégén a Virágpiacról induló és oda is érkező 9A és 19A járatok szolgálják ki ezt a területet.
A 11-es autóbuszok felgyorsulnak: mivel a 9-19 vonalcsoport a külső kollégium és az Ifjúság körút környékét ellátja, a 11-esek a 22A útvonalán, tehát nyílegyenes úton érik el Marcalváros felől a Belvárost és az egyetemet, majd Bácsára változatlan úton jutnak el. Sajnos ugyanakkor itt is történik némi ritkítás: a délutáni csúcsidőben egy rövid időszak kivételével 10 helyett csak 15 percenként indulnak járatok. Munkanapokon és szombat délelőtt, valamint munkanapokon kora este pedig Bácsáig 20 helyett 30 percenként mennek ki az autóbuszok, viszont ezeket a terheltebb Belváros – egyetem – Kisbácsa szakaszon 11A jelű betétjáratok sűrítik 15 perces gyakoriságúra. A 11E járatok megszűnnek, Vízivárost ezután a Révai Miklós utcából induló, a városközpontot is érintő 10-es járatok szolgálják ki munkanapokon reggel és délután is 2-2 (tanszünetben 1-1) járatpárral.
A 14-es autóbuszok útvonala nem változik, viszont kisebb ritkítások itt is történnek, pl. munkanapokon 8 és 12 óra között 15 helyett csak 20 percenként indulnak a járatok. A Nádorvárosi temetőhöz munkanapokon délelőtt és hétvégén a 11B járatok helyett 14-es autóbuszok térnek be 14B jelzéssel.
A bérletek és menetjegyek tekintetében is több változás lesz augusztus elsejétől. Ezekről bővebben itt olvashat!
A 22E jelű autóbuszok számozása 21-esre változik, mivel a 22-estől Nádorvárosban eltérő útvonal több félreértést is okozott.
A 22Y vonalon a járatok száma jelentősen csökken, ennek ellenére a Győzelem utca elérhetősége nem romlik, viszont ezután a “saját járat” helyett a 21-es és a 22-es járatok fognak alkalmanként betérni 21B illetve 22B jelzéssel Ménfőcsanak hegyvidéki részére is.
Az egykori 23-as autóbuszvonal egy szakaszán is újra indulnak járatok: mivel a felgyorsított 11-es autóbuszokkal nem lehet eljutni az Ifjúság körútról a kórházba, az Ipar utcai Volán-telep és Marcalváros között elsősorban üzemi okokból mozgó autóbuszok ezen az útvonalon, utasokat is szállítva fognak járni, munkanapokon mintegy 8-10 alkalommal.
Győrszentivánon csak kisebb menetrendi korrekciók történnek, a járatsűrűség és az útvonalak alapvetően nem változnak. A 31Y vonal jelzése viszont a logikusabb rendszer érdekében 30Y-ra változik.
A nagy gyárakban dolgozók kényelmesebb utazása érdekében több új járat is indul a 20, 20Y és 38 vonalakon. A 15-ös autóbuszok az AUDI gyár 5-ös portájához is betérnek, az Ipari Parkon viszont gyorsabban keresztülhaladnak, minden megállót csak egyszer érintve. További újdonság, hogy az eddig nem nyilvános honvédségi járatok 41, 42 számozással bekerülnek a menetrendbe, és bárki igénybe veheti őket, akinek megfelel az útvonaluk és az időpontjuk.