Elmondták: több tucat bel- és külföldi, e területen már gyakorlattal rendelkező társaságot hívtak meg a pályázatra. A létesítmény helyével kapcsolatos kérdésre Lőre Péter közölte: ebben “teljes a nyitottság” a cég részéről. Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja.
Jövő év második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani. Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de “Gönyű esélyei nagyon jók” ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi.
“A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt” – mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is megkapta. Kedden Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) az MTI-nek elmondta: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park. Ezen megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben.
“Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg” – tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt. Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, “akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne”.