L. Simon László ünnepi beszédében hangsúlyozta, az elkerülő út nemcsak a településnek és a térségnek fontos, hanem a magyar mezőgazdaságnak is, hiszen a közelben található Európa legnagyobb kukorica-feldolgozó üzeme, a szabadegyházai Hungrana Kft. Emellett az elkerülő út megépítésének kulturális jelentőségét is komolynak nevezte. Emlékeztetett arra, hogy a megelőző régészeti feltárások során az elmúlt évtizedek legfontosabb középkori leletanyaga került elő Perkátán.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője közölte, hogy a Perkátát elkerülő, 5,9 kilométeres, új nyomvonalon megépült út tehermentesíti a települést az átmenő forgalom alól. A kétszer egy sávos, 11,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelő teherbírású útszakaszon egy patakmedret keresztező 45 méter hosszú hidat, egy körforgalmú és egy kanyarodó sávos csomópontot, valamint földútcsatlakozásokat is kiépítettek. A perkátai elkerülő út megépítése a 62. számú főút korszerűsítésének része, ami Székesfehérvár és az M8 Dunaújváros-Duna-híd között az út teljes hosszát érinti. A tervek szerint összesen 20,5 kilométer új elkerülő útszakaszt építenek és 21,7 km út burkolatát erősítik meg, illetve szélesítik.
A többi szakasz – Szabadegyháza-ipartelep elkerülő, Seregélyes elkerülő – beruházása előkészítés alatt áll. A tervek szerint a régi nyomvonalon futó útpálya új, nagyobb teherbírású burkolatot kap, és a meglévő csomópontok is kanyarodó sávos kialakítással épülnek meg. Egyes szakaszokon naponta 9.500 jármű közlekedik, melynek harmada nehézgépjármű.
Az MTI kérdésére Völner Pál elmondta, hogy a perkátai elkerülő út mellett további, Fejér megyét érintő beruházások indulhatnak el. A Székesfehérvárt elkerülő út befejezése az uniós tervezési ciklus végéig, 2013-ig elindulhat, és várhatóan 2014-re elkészül. A közeljövő másik nagy beruházása a Veszprémet Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút várpalotai elkerülő útjának megépítése, amelyre szintén nagy figyelmet fordít a kormány – tette hozzá.