Győr neve összefonódik a járműiparral, mely elsősorban az Audi Hungária Motor Kft. jelenlétének köszönhető. És annak a sok tehetséges mérnök hallgatónak, akik a győri campuson sajátítják el járműipari ismereteiket. A három éves múltra visszatekintő Formula Student Hungary pedig egy újabb adalék ahhoz, hogy ezen a téren megállíthatatlan legyen a város fejlődése, és folyamatosan megszülessenek az innovatív elképzelések, ötletek. Az ifjú formulások futamára évről-évre egyre több Európában tanuló járműipari mérnökhallgató jelentkezik, a 2012-es versenyre például alig 52 perc alatt elkelt az interneten meghirdetett, mintegy negyven férőhely.
Épített tanulság
A hazai futamokat szervező X-Meditor Kft. ebben az évben egy konferenciával fűszerezte meg a rendezvénysorozatot, a Mobilisben megrendezett motor szimpóziumon mintegy 200 hallgató vesz részt, április 24. és 25-e között. A program keddi sajtótájékoztatóján az ötletgazda vállalat képviselői mellett, a találkozó helyszínéül szolgáló Mobilis ügyvezetője, Szilasi Péter Tamás is részt vett, valamint a szponzor cég, az Audi Hungária Motor Kft. fejlesztésének vezetője, Dr. Wolfgang Demmelbauer is tiszteletét tette, úgyis, mint a konferencia egyik előadója. „Kevesen választják a mérnöki pályát, ezért nehéz helyzetben vagyunk. A Formula Student viszont azért nagyszerű, mert itt a valós életre készítik fel a diákokat, ahol a csapatmunka, a határidő és a szervezőkészség is alapkövetelmény” – hangsúlyozta a vezető.
Schumacher nyomában
Ezen a szimpóziumon egyébként éppen ilyen szakemberektől kaphatnak átfogó tájékoztatásokat a versenyzők, a futóműbeállítástól kezdve egészen a marketing munkáig, minden területről gyűjthetnek információt a résztvevők . Autóipari mentorok és mérnökök, az FS csapatok specialistái is izgalmas előadásokkal várják a formulásokat, mitöbb, olyan nagy nevek is elmondják tapasztalataikat mint például Dr. Jörg Ross, aki a hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher egykori nyertes motorját is tervezte.
„Izgalmas nap ez a mai, mert sikerült nagyon híres szakembereket elcsábítanunk a rendezvényünkre. A konferencia alatt pedig a hallgatóknak lehetőségük van közelebbről is megismerniük egymást, létrejöhet egy kapcsolatépítés, és olyan fejlesztési munka indulhat el, melyből a győri egyetemisták is profitálhatnak” – mondta a keddi sajtótájékoztatón Hanula Barna, a győri campus Audi tanszékcsoportjának dékán-helyettese.
A tényleges összecsapás augusztusban rajtol, amikor a belsőégésű motorok mellett az elektromos járművek pilótái is melegítik majd az abroncsokat a gönyűi placcon.