A Mercedes-Benz 2008. június 17-én bejelentett döntése, amikor 50 potenciális gyárépítési helyszín közül kiválasztotta Kecskemétet, hosszú időre szól, amit bizonyít, hogy 441 hektár területet vásároltak, amelyből jelenleg 160 hektárt használnak – mondta a gyár igazgatója a kecskeméti gyár építését és működését bemutató előadásában.
Frank Klein hangsúlyozta: a Mercedes-Benz B osztály mellett 2013. január 25-én megkezdődött a német konszern kizárólag Kecskeméten gyártott CLA modelljeinek a gyártása, majd április 13-án elkezdődött a piaci értékesítés, ez május 6-tól Japánra és Ausztráliára is kiterjed. A vásárlók nagyon kedvezően fogadták a CLA-t, amelynek értékesítése az Amerikai Egyesült Államokban szeptemberben indul.
Frank Klein kiemelte: a kecskeméti gyár a Daimler családon belül a legmodernebb, a gyártás során a Mercedes-Benzre jellemző valamennyi szabványt alkalmazzák. A gyárigazgató szerint szerencsés ötvözet a magyar és a német mentalitás találkozása, mert a magyar szenvedélyesség párosul a német precizitással.
A gyár dolgozóinak átlagéletkora kevéssel haladja meg a 30 évet, a dolgozók az alapbér mellett műszakpótlékban, túlórapénzben, jelenléti bónuszban, 13. havi fizetésben, siker részesedésben és bónusz juttatásban is részesülnek.
Frank Klein beszámolt arról is, hogy a dolgozóknak cafeteriát és letelepedési támogatást is nyújtanak.
A duális szakmunkásképzés keretében 2013 őszétől már több mint 100 tanulója lesz a gyárnak, akik a tanulóidő letelte után máshol is elhelyezkedhetnek, nem kell a gyárnak semmit sem visszatéríteniük. Frank Klein azonban bízik abban, hogy a tanulók a szakmunkásvizsga utána a gyárat választják munkahelyként.
A gyárigazgató kijelentette: büszke arra, hogy az első évben sikerült elérni a kitűzött 40 ezres darabszámot a Mercedes B osztályú autójából. Emlékeztetett arra, hogy a Mercedes-Benz nem szokta kommunikálni, hogy hány darab gépkocsit gyárt, de reményét fejezte ki, hogy 2013-ban összesen több mint százezer B-osztályú és CLS modell készül Kecskeméten.
Frank Klein kérdésre válaszolva elmondta: még nem született döntés a Daimler központjában a gyár bővítéséről, de megfogalmazása szerint nem azért vásárolt a német cég akkora területet, hogy nagyobb részét kihasználatlanul hagyja.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja – a rastatti gyárral együtt – a Mercedes-Benz B személyautókat. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak köszönhetően a magyar dolgozói létszám 2500-ról több mint 3000-re bővült.