Szórakozás

A fiatalok médiahasználati szokásait a Karácsony sem befolyásolja

A fiatalok karácsonyi ünnepek alatti médiafogyasztása semmiben nem különbözik az év többi napjától - ez derült ki egy kutatásból.

Hiába van több szabad idejük, kevesebbet sportolnak és olvasnak, miközben többet néznek tévét, és ha lehet, még többet interneteznek a magyar fiatalok a karácsonyi ünnepek alatt – derül ki az MTV Hungary által végzett reprezentatív felmérésből.

A felmérés szerint a 15-24 éves korosztály életében az internet a téli vakáció idején is központi szerepet játszik, hiszen többségük ugyanolyan gyakran, 18 százalékuk pedig még gyakrabban netezik a szünetben, mint az év más időszakában. A 25 fölöttiek hozzájuk képest inkább ritkábban, vagy ugyanannyiszor ülnek a gép elé, mint az év többi részében.

A világháló mellett a tévé a másik fontos kommunikációs eszköz a 15-24 év közöttiek körében, hiszen 36 százalékuk gyakrabban ül le a készülék elé a téli szünet alatt, mint máskor, míg az idősebb korosztályoknál ez csökkenő tendenciát mutat: a 36 év fölöttieknek már csak 28 százaléka választja gyakrabban a tv-t, mint a hétköznapokon.

A zenehallgatás szintén olyan szabadidős tevékenység a 24 év alattiak számára, amelyre szívesen fordítanak időt, ha hosszabb szabadidő áll a rendelkezésükre: 91 százalékuk ugyanolyan gyakran, vagy még gyakrabban hallgat zenét a karácsonykor, mint az év többi részében. Különbség csak a községekben élő fiatalok körében mutatkozik, közülük minden ötödik ritkábban hallgat zenét, mint általában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik