Szórakozás

A fiatal férfiak a szexualitás miatt nézik a realityket

A magyar fiatalok leginkább animációs filmeket és valóságshow-kat néznek, derült ki a 15-24 éves fiatalok körében végzett nemzetközi "trendfelmérő" kutatás eredményeiből.

Alig térnek el más országoktól a magyar fiatalok médiafogyasztási szokásai, leginkább az animációs filmekért és a valóság-showkért rajonganak – derült ki a 15-24 éves fiatalok körében végzett nemzetközi “trendfelmérő” kutatás eredményeiből.

Az MTV Hungary és a GKIeNET kutatóintézet közös, nemzetközi felmérése szerint bár a képernyő előtt töltött idő a televízió és a számítógép monitora között egyre inkább megoszlik, még mindig a televízió a legnépszerűbb médium a 15 és 24 év közötti korosztály körében, akik – saját bevallásuk szerint – hetente átlagosan 17,5 órát töltenek a képernyő előtt.

A 25 évnél idősebbek legnagyobb arányban a hír- és ismeretterjesztő műsorokért, vagy filmnézés kedvéért ülnek a képernyő elé, ezzel szemben a fiatalabbakat kevésbé érdeklik a komoly programok. A vizsgált korosztály közel fele szívesebben kapcsolja be a tévét egy-egy animációs-sorozat kedvéért, mint a 25 év felettiek, így nem meglepő az sem, hogy az újabb gyártású, fanyar humorra, gúnyra épülő rajzfilmek spontán ismertsége a 15-24 évesek körében a legmagasabb.

A reality műsorok és a valóság-showk szintén kedvelt műfajok különösen a fiatal hölgyek körében: a 15-24 közötti lányok 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten szívesen néz ilyen adást. Arra a kérdésre, hogy miért nézik a reality műsorokat, a legnagyobb arányban a vicces jeleneteket, illetve az emberi kapcsolatok és veszekedések ábrázolását emelték ki. Míg a fiatal férfiak körében a szexualitás megjelenítése egy-egy műsorban szintén kifejezetten hangsúlyos, a 15-24 év közötti lányok számára még mindig a szerelem az egyik legérdekesebb tartalom. A direkten ábrázolt szexuális (pornográf) tartalommal kapcsolatban a fiatal korosztály nemre való tekintet nélkül 44 százalékban elfogadó csak, míg a 35 év fölöttiek körében ez a szám már 55 százalék. A fiatalkori szex következményeivel foglalkozó, reality jellegű műsorok azonban megfogják őket, amit azzal indokolnak, hogy ezek a sorozatok jó beszédtémául szolgálnak, elsősorban a lányok számára.

Az Music Television 15 országban elvégzett Millenials study című kutatásából kiderül, a 15-24 közötti korosztály számára a tv-nézés egyre inkább közösségi tevékenység: a valóság-showkat és humorosként jellemzett műsorokat a fiatal korosztály jellemzőbben szereti társaságban nézni. A társaság legnagyobb arányban (több mint 40 százalék) a családot jelenti, körülbelül 20 százalékuk pedig inkább a barátaival nézi mindkét műsortípust.
A közösség szerepe a fiatalok internetezési hajlandóságának is egyik fő mozgatórugója. A fiatalok mindenhol egyöntetűen vallják, hogy az állandó online jelenlét számukra alapvető a kapcsolattartás szempontjából. A magyar fiatalok ebben a tekintetben is hasonlóságot mutatnak: közel ugyanolyan arányban (csaknem 15 százalék) adták a “hol internetezel általában” kérdésre a “mindenhol” választ, mint általában az önálló keresettel rendelkező 25-35 év közötti korosztály. Az internetezésre alkalmas mobil eszközök, például okostelefonnal rendelkezők körében a 15-24 évesek aránya a legmagasabb, mert a válaszokból kiderül, hogy minden negyedik fiatal rendelkezik ilyen eszközzel.
A 2011-ben végzett kutatás Dél-Koreától Oroszországon és Anglián át Mexikóig 15 országra terjedt ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik