„A dugódíj a 4-es metró uniós támogatásának alapfeltétele volt. Nem lehet már nem bevezetni, mert akkor az Unió visszakéri a 180 milliárdos támogatást. Egyébként alapjában nem ördögtől való gondolat, ha megvannak a feltételei. Egy hallgatólagos 2016-os határidőt kikuncsorogtunk az Uniónál” – mondta Tarlós István a privátbankár.hu-nak adott interjújában. A főpolgármester arról is beszélt, hogy bár megvannak a 4-es metró meghosszabbításának műszaki feltételei, nem döntötte el a szakma, hogy északi, vagy déli irányban érdemes-e továbbvinni, az EU sosem tárgyalt róla, és nincs engedélyes vonalterv.
Tarlós az interjúban elmondta, újraválasztása esetén egyebek mellett felújítanák a Lánchidat, bevezetnék az elektronikus jegyrendszert, illetve új trolibuszokat és villamosokat szereznének be. A főpolgármester megemlíti ugyanakkor, hogy a Lánchíd felújítása komoly bizonytalansági tényező. Teljes főpolgármesteri programjának költségigényét a „jelenleg racionálisan elérhető forrásokat nagyjából meghaladó” összegnek nevezi.