Az első helyezett móri Szent Erzsébet Római Katolikus Iskola tanárai közül többen aktívan sportolnak, szinte mindegyikük a reformétkezés híve, gyógynövényszakkört szerveznek, és hitvallásuk, hogy a lelki egészség a testivel egyenrangú. Nyereményükből az iskolai konyha berendezésére és fejlesztésére költenek, ahol a diákok és tanárok rendszeresen készítenek közösen egészséges ételeket- közölte a pályázat kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.
A második helyezést elért szentesi Kiss Bálint Református Általános Iskola pedagógusai hasonló elveket vallanak: a tantestület szinte minden tagja rendszeresen úszik, és ha csak teheti, biciklivel közlekedik. A sportos tanárok a pénzjutalmukat is olyan sporteszközökre szeretnék költeni, amelyeket a gyermekekkel közösen használnak majd.
Saját fejlesztésű egészségterve van a harmadik helyezett pécsi Mecsekaljai Iskola Köztársaság Téri Általános Iskolájának, nyereményüket ennek frissítésére fordítják. Programjuk alapelve, hogy az egészséges élethez való viszonyulásnak a mindennapok egészét kell áthatnia, ennek egyik legjobb eszköze a személyes példamutatás.
A négy éve működő Béres Egészség Hungarikum Alapítvány idén októberben az első Egészségpedagógus Napon hirdette meg a Keressük az ország legegészséglelkesebb pedagógusait! elnevezésű pályázatát. A cél az volt, hogy az általános iskolák tanári karai megmutassák, hogy az ő iskolájukban van a legtöbb egészséglelkes pedagógus.
A kreatív pályázati anyaggal a szakmai zsűrit – Béres Józsefet, a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány életre hívóját, Gábor Edinát, az Országos Egészségfejlesztési Intézet főigazgatóját, Mészner Zsófiát, az Országos Gyermekegészségügyi Intézet főigazgatóját és Török Ildikót, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének tagját – kellett meggyőzniük arról, hogy az ő közösségük a legelhivatottabb egészmegőrző.
Bár a zsűri elsősorban az egészséglelkességi faktorok alapján döntött a dobogós helyekről, a szolnoki Széchenyi Körúti Általános és Sportiskola diákjai kreativitásukkal, merész és innovatív megközelítésükkel tűntek ki a tömegből: ötletes kisfilmet forgattak sportos tanáraikról. Rendhagyó pályázatukért kreatív különdíjban részesültek.
A pedagógus közösségek mellett az alapítvány azokat a megyéket is díjazta, ahonnan a legtöbb, az egészség megőrzését zászlajára tűző iskola pályázott. A leglelkesebbnek Budapest és Pest megye, Fejér, valamint Hajdú-Bihar megye bizonyult. Ezen megyék pedagógusainak jutalma egy-egy kurzuson való részvétel, ahol betekintést nyerhetnek a BEH által 2012-ben indítandó akkreditált pedagógusképzésébe. A hiánypótló, egynapos tréningen projektmenedzseri képességeiket fejleszthetik a tanárok. A képzés segítségével a jövőben még hatékonyabban láthatják majd el iskolai egészségfejlesztési feladataikat.