A polgármester szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében úgy fogalmaz:”..jó hír, hogy Esztergomban lesz korlátozott busz-helyijárat, rossz hír, hogy ezentúl fizetni kell érte.” A magyarázat szerint azért a kettősség, mert a most újrainduló vonalon korábban a Tesco üzemeltetett ingyenes járatot, amit persze azonnal megszüntet, amint a fizetős buszok elindulnak.
Kampányfogás?
Azt is jósolja Tétényi Éva a közleményben, hogy a járat elindulását minden bizonnyal a térség Fideszes képviselőjelöltje, Völner Pál harangozza majd be, mint pártja által kiharcolt helyi sikert. A városháza ugyanakkor látványpolitizálásról beszél, és nem tekinti tényleges megoldásnak az egy fizetős vonal újraindítását a főúton, miközben a város távolabbi területein élők: Kertváros, Búbánatvölgy, Szentgyörgymező, Déli városrész lakói változatlanul nem tudnak majd közlekedni.
Miért most?
Az előzményeket sorolva Tétényi Éva emlékeztet rá, hogy 2011-ben a Vértes Volán a korábbi, Meggyes Tamás vezette önkormányzat által felhalmozott százmilliós tartozás miatt megszüntette a hét városi vonalon a buszközlekedést. A jelenlegi városvezetés többször próbált megoldást találni a helyzetre, de a Fidesz képviselőcsoportja nem támogatott olyan megoldásokat, amelyek pénzbe kerültek volna a városnak. A decemberben megszavazott egyetlen járat viszont évi húszmilliós kiadást jelent Esztergomnak, miközben a lakosság nagy részének tényleges könnyebbséget nem hoz – érvel a polgármester.