2002. április 14-én egy átlagos magyar internetező még egyáltalán nem ismerte a “közösségi média” kifejezést. De a legtöbb amerikai sem. Voltak ugyan már akkoriban is ilyen oldalak, de kezdetlegesek és gyéren látogatottak. Az első igazán jelentős talán a 90-es évek végén befutó Classmates.com volt, amely még csak egykori osztálytársakat gyűjtött, míg a 2002-ben induló Friendster már hasonlított a mai értelemben vett közösségi oldalakhoz, de sosem vált nagyhatalommá.
A 2002-ben, a Who is Who kifejezés rövidítéseként még WiW néven induló szolgáltatás olyan nagyágyúkat előzött meg, mint a Myspace, a LinkedIn (mindkettő 2003-ban startolt), vagy akár maga a Facebook (amelynek legelső verziója 2004-es). A WiW.hu tesztverziója 2002 márciusában indult, élesben április 14-én lehetett először használni, ma 13 éve. A Várady Zsolt nevéhez fűződő oldal népszerűsége viszonylag lassan indult növekedésnek, többek között azért, mert csak egy már regisztrált felhasználó által küldött meghívóval lehetett csatlakozni. 2005-re azonban így is a leglátogatottabb magyar weboldallá nőtt, és ez így is maradt 2010-ig.
Az iWiW név egy nagy, 2005-ös ráncfelvarrás után érkezett. Teljesen lecserélték a kiszolgáló motort, megújították a felhasználói szerződést (többek között megszűnt az addigi reklámmentesség). Az oldal működése alatt sokféle, valóban előremutató funkciót pakoltak a szolgáltatás alá, 15 nyelven lehetett használni az oldalt, az ismerősöket csoportokba rendezhettük, tematikus fórumokat indíthattunk, apróhirdetéseket adhattunk fel. Jól nézett ki az a grafikon is, amely rajzos formában ábrázolta kapcsolati hálónkat.
2006 elejére félmillióan használták az oldalt, egy rövid ideig úgy tűnt, a készítők túlvállalták magukat: a sok funkciót és felhasználót már egyre több hibával és leállással kezelte a rendszer. Egy ideig fel is függesztették a meghívók kiadását, ekkoriban fordult elő, hogy Vaterán hirdettek iWiW meghívót elég borsos összegért. Ez év áprilisában, immár 640 ezer felhasználóval került az oldal a Magyar Telekom tulajdonába, a szolgáltató először külön kezelte, majd besorolta az Origo hatáskörébe. Nyár közepére egymillió, karácsonyra pedig már másfélmillió felhasználó iWiW-ezett. Szép lassan alapértelmezéssé vált (persze főleg a fiatalok körében), hogy egy új ismerőst azonnal lenyomoznak a közösségi oldalon, szlengesedni kezdett a “lewiweztem” szó is erre a tevékenységre.
Az oldal diadalmenete 2010-ig tartott, a következő évben már érezhető volt az elvándorlás. Míg az addigi egyéb próbálkozások (például a “kisebbségi iwiwnek” csúfolt MyVIP) nem döntötték le a magyar közösségi király trónját, az egyre terjeszkedő, magyarul tanuló Facebook sikerrel vette át a magyarok kedvenc közösségi oldalának szerepét. 2011-ben ugyan még volt egy modernizálás az oldalon, de ez már nem állíthatta meg a zuhanást. 2012 legelején ugyan 4,7 milliós regisztrált taglétszámról számolt be a szolgáltatás, ám ennek legnagyobb része inaktív vagy hamis felhasználó volt. A széthullást a későn érkező mobilos kliens sem állíthatta meg. 2013-ban még óvatos nyereséggel üzemelt az oldal, 2014 júniusában azonban az Origo bejelentette a megszüntetését.
Egy utolsó szívességként lehetőség volt egy időkapszula formájában lementeni ismerőseink listáját, valamint a feltöltött képeket és üzeneteket, amelyet offline módban, böngészőben bárki újra megnézhet, aki idejében lementette az adatokat.
Azóta mindenki Facebookon lóg, amelynek persze szintén keltették már halálhírét sokszor, mégis él és virul, folyamatosan növelve felhasználói bázisát, és egyre ijesztőbb világuralmi terveket bejelentve.