A tableteket alapvetően tartalomfogyasztásra találták ki, de persze adott a lehetőség, hogy ezekkel a készülékekkel ne csak a webet böngésszük és ne csak képeket/videókat nézzünk rajtuk. Sokan előszeretettel használják a tabletüket arra, hogy városnézés közben fényképezzenek vele, ezenkívül pedig egyre többen ezen masinák révén bonyolítják le telefonos hívásaikat is – elsősorban kihangosítva vagy Bluetooth headsetet használva.
Az IDC piackutató cég legfrissebb tanulmánya rávilágít arra, hogy a tableteket elsősorban az ázsiai régióban szokták használni mobilozásra is. Ezen a piacon az elmúlt negyedévben 13,8 millió táblagépet adtak el, melyek 25 százaléka, vagyis 3,5 millió készülék normál mobilhívások lebonyolítására is alkalmas volt. Mindez azt mutatja, hogy a telefonos funkcionalitással rendelkező tabletek népszerűsége ebben a régióban az elmúlt egy évben több mint 60 százalékkal növekedett. Indiában és Indonéziában található a legnagyobb rajongótábora a telefonos tableteknek, ezekben az országokban ugyanis már közel 50 százalékos az ilyen modellek piaci részesedése.
Tableteknek egyébként a 7 colos vagy ennél nagyobb termékeket nevezzük, az ennél kisebb képátlójú, de még mindig nagykijelzős készülékek pedig a mobilok és a tabletek közötti átmenetnek tekinthető phabletek.