A YouTube-on ma már havonta 1 milliárd ember néz videókat. Amellett, hogy világszerte a szórakozás, a tanulás, a tájékozódás és a véleménynyilvánítás színtere, 2014-re már a YouTube a “popkultúra” szerves része lett. Egyre gyakrabban YouTube csatornatulajdonosok, és YouTube videók alakítják, miből lesz világra szóló – vagy éppen helyi – szenzáció, mi az, ami annyira nagy hatással van az emberekre, hogy új stílust, trendet teremtsen. A világot 2014-ben olyan YouTube videók tartották lázban, mint például az “óriás mutáns pókkutya” amely “halálra” ijeszti az arra járókat, Katy Perry “Dark Horse” című száma, valamint egy olyan kísérlet, amelyben vadidegen emberek először csókolóznak egymással.
A 2014-es YouTube toplisták összeállításakor az egyes videók nézettsége mellett azt is számításba vették, mekkora hatással voltak azok az internetezőkre. Megosztások, paródiák, remixek, és az eredeti videókra készített válaszvideók segítettek azonosítani az év videós toplistáit. Magyarország idei kedvenc YouTube sztárjainak rangsora az alapján állt össze, hogy melyik YouTube csatornára hányan iratkoztak fel az idén az országból. A nemzetközi toplistát pedig immár a hatodik alkalommal ismerhetik meg az internetezők.
A világ kedvenc zenei videói között tízből nyolc helyen női előadók videói szerepelnek. Az első tíz zenei videó összesen több mint 4 milliárdos nézettséget ért el, a csatornáknak pedig együttesen 55 milliónál is több feliratkozója van. A világ kedvenc videóját a tavalyi évhez hasonlóan idén ismét egy európai csatorna készítette. 2014-ben a lengyel “pókkutya” lett az első, míg 2013-ban a YouTube-on berobbant norvég csapat, az Ylvis “What does the fox say” című száma nyert. A “pókkutya” ijesztgetős videója jóval több lett egy egyszerű átverésnél. Több mint 113 milliós nézettsége mellett megmozgatta az emberek fantáziáját: a “pókkutya” lett a legtöbbet keresett Halloween jelmez.
A második helyet az idei foci világbajnokságra készített, a legnagyobb futballsztárokat felvonultató négyperces Nike-reklámfilm szerezte meg. A toplistában két reklámfilm is szerepel, és ez jól mutatja, hogy a reklámozók is alkalmazkodnak az új felületekhez: rájöttek hogy “hagyományos reklámszpotok” helyett érdekes, szórakoztató reklám videókat érdemes készíteni, olyanokat, amiket a YouTube-ozók egyébként is szívesen néznek.
A harmadik legnépszerűbb videó egy kísérlet, ebben vadidegen embereket mutatnak be, akik először csókolóznak egymással. Az akcióról paródiák és feldolgozások százai születtek a YouTube-on, az egyik legnépszerűbb amerikai show-műsorban például kutyákkal és macskákkal dolgozták fel a kísérletet, a videóban használt zene pedig felkerült a Billboard Hot 100-as listájára.
A világ legfelkapottabb videói 2014-ben:
1. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)
2. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
3. FIRST KISS
4. The Voice IT Serie 2 Blind 2 Suor Cristina Scuccia – #TEAMJ-AX
5. iPhone 6 Plus Bend Test
6. Bars & Melody – Simon Cowell’s Golden Buzzer act Britain’s Got Talent 2014
7. Budweiser Super Bowl XLVIII Commercial — “Puppy Love”
8. Devil Baby Attack
9. Goku vs Superman. Epic Rap Battles of History Season 3.
10. 10 Hours of Walking in NYC as a Woman.
A világ legfelkapottabb zenei videói 2014-ben:
1. Katy Perry – Dark Horse (Official) ft. Juicy J
2. Enrique Iglesias – Bailando (Espanol) ft. Descemer Bueno, Gente De Zona
3. Shakira – Can’t Remember to Forget You ft. Rihanna
4. Shakira – La La La (Brazil 2014) ft. Carlinhos Brown
5. Jason Derulo – “Wiggle” feat. Snoop Dogg (Official HD Music Video)
6. Iggy Azalea – Fancy (Explicit) ft. Charli XCX
7. Sia – Chandelier (Official Video)
8. Taylor Swift – Shake It Off
9. Meghan Trainor – All About That Bass
10. Nicki Minaj – Anaconda.