Az IDC legfrissebb piackutatási eredményei szerint az idei esztendő harmadik negyedévében világszerte mintegy 53,8 millió táblagép talált gazdára, vagyis 11,5 százalékkal több, mint 2013 hasonló időszakában.
Az eladott tabletek 22,8 százaléka volt Apple gyártmányú, ami azt jelenti, hogy az említett időszakban körülbelül 12,3 millió iPad került forgalomba – az almás tabletek népszerűsége csökkenőben van, ugyanis egy éve még 12,8 százalékkal több fogyott belőlük. A második helyezett Samsung 5,6 százalékkal tudta növelni eladásait: a dél-koreai vállalat a negyedévsorán 9,9 millió tabletet adott el, és ennek köszönhetően jelenleg a piac 18,3 százalékát uralja.
A képzeletbeli bronzérmes a 3,5 millió tabletet eladott és 6,5 százalékos piacrészű Asus, a negyedik helyezett pedig a 3 millió tabletet forgalomba hozott és 5,7 százalékos részesedést bezsebelt Lenovo.