A távirati iroda által idézett kutatás eredményei szerint a második legnépszerűbb számlafizetési mód a banki csoportos beszedési megbízás, amelyet a megkérdezettek 33 százaléka használt már. A válaszadók mindössze 15 százaléka próbálta ki az online banki utalást és még kevesebben, 5 százalékuk az ATM terminálokon történő számlafizetést, bár a megkérdezettek több mint fele ismeri ezeket a lehetőségeket.
Az olyan további számlafizetési módok, mint az internetes felületek – például Távszámla vagy Díjnet – használata, vagy a mobiltelefonos fizetés, csak alig néhány százalékra jellemző, és ezen lehetőségek sokkal kevésbé ismertek a fogyasztók körében.
A kutatásból az is kiderült, hogy a különböző fizetési kötelezettségek közül a pénzügyi szolgáltatások számláit – például kölcsöntörlesztést, biztosítási díjakat – egyenlítik ki a sárga csekktől eltérő módszerekkel a magyarok.
A megkérdezettek kétharmada ugyan egyetért azzal, hogy a számlák, bizonylatok elektronikus formában is ugyanúgy érvényesek, mint papíralapon, ugyanakkor abban megosztottak, hogy érdemes-e néhány száz forinttal többet fizetni, ha cserébe nem kell postára menni – utóbbi állítással 39 százalék nem ért egyet, míg 32 százalék egyetért.
Bár a megkérdezettek többsége vonzónak találja azt, hogy otthonról is elintézhesse befizetéseit, vagy időt takaríthasson meg, legfontosabb szempontnak mégis a költségek számítanak, amit 68 százalékuk fontosnak tart.
Érdekesség, hogy még azonnali pénzbeli kedvezmény esetén is csak minden második válaszadó választana a csekktől eltérő fizetési módot. Vagyis vélhetően még sokáig fogunk postára járni csekket befizetni.