A legfrissebb adatok
szerint a gépen összesen 160 utas és a 9 fős személyzet tartózkodott.
A halálos áldozatok között van a dagesztáni elnök fivére, valamint az orosz
legfelsőbb bíróság egyik bírájának édesanyja.
A repülőgépet a Degesztanszkije Avialinyii légitársaság
közlése szerint 1992-ben gyártották, és 2009-ban nagyjavításon esett
át a vnukovói repülőgépgyárban. Mizra Omarijev, a társaság vezérigazgatója
mindezt szombaton éjszaka közölte, s hangsúlyozta: ilyen körülmények között
aligha helytállók azok a korábban elhangzott feltételezések, amelyek szerint a
gép karbantartásának hiányosságai okozták volna a balesetet.
Omarijev hozzátette: a személyzet minden tagja legalább
3000 órát repült már ilyen gépen, de a kapitány mögött 17 ezer óra van, ebből
több mint tízezer Tu-154-eseken.
Az Interfax hírügynökség viszont reggel arról értesült
a baleset körülményei vizsgáló hatóságoktól, hogy az előzetes feltételezések
szerint vélhetően a személyzet hibázott, nevezetesen felszállás közben nem
kapcsolta be az üzemanyag-szivattyúkat, és így levegő került a rendszerbe. A
nyilatkozó illetékes hangsúlyozta azonban, hogy a választ minden kérdésre a
fekete dobozok feljegyzéseinek elemzése adja majd meg, ez a munka azonban
legkorábban 24 óra múlva zárul majd le.
A dagesztáni kormány a halálos áldozatok családjainak
közel kétmillió, a sérülteknek különböző, egymillió forintig terjedő összegnek
megfelelő segélyt utalt ki.
A dagesztáni társaság gépe a moszkvai Vnukovo
repülőtérről indult Mahacskalába, Dagesztán fővárosába, de felszállás közben
felmondta a szolgálatot mindhárom hajtóműve. A szintén moszkvai Domogyedovo
repülőtéren hajtott végre kényszerleszállást, túlfutott a kifutópályán és
darabokra tört, de tűz nem ütött ki.
A repülőtér rövid idő múltán újra menetrendszerűen
fogadott és indított járatokat.