A US Airways légitársaság repülőgépének mindkét hajtóművét megvizsgálták, és az azokban talált madármaradványok alapján bebizonyosodott: az utasszállító kanadai ludakkal ütközött. Az országos közlekedésbiztonsági tanács közlése szerint a Smithsonian Intézet szakértői 25 állatmaradványt vizsgáltak meg. Azt azonban nem tudták megállapítani, hogy mekkora madárrajjal találkozott a repülő.
A közlemény szerint egy kanadai lúd átlagosan 2,7-5,4 kilogramm súlyú. A szerencsétlenül járt Airbus hajtóműveit viszont úgy tervezték, hogy egy legfeljebb 1,8 kilogrammos madárral való ütközést képes kiállni: ebben az esetben még nem fog tüzet, és nem keletkezik olyan súlyos kár, amely leálláshoz vezet.
A “hudsoni csodaként” emlegetett január 15-i légi balesetben a gép pilótája biztonságban tette le a folyóra a US Airways 1549-es számú járatát 150 utassal a fedélzetén. A repülőgép nem sokkal a felszállás után madárrajjal ütközött. A pilóta “kettős madárütközést” jelentett, mindkét hajtómű leállt. A pilóták elmondása szerint 2-3 perccel a gép levegőbe emelkedése után “tökéletes alakzatban repülő” madarak bukkantak fel az Airbus előtt. A szélvédőt szinte ellepték a “nagy, sötétbarna madarak”, tompa puffanás hallatszott, majd leálltak a hajtóművek.
A pilóta – mivel már nem volt lehetősége, hogy visszatérjen a LaGuardia repülőtérre, vagy eljusson a közelebbi, Teterboro repülőtérre – a Hudson folyó jeges vizén hajtott végre vészleszállást. A gépen tartózkodó 155 személyt épségben kimenekítették.
A madarak a légi közlekedés kezdete óta veszélyt jelentenek a repülőgépekre. Számos légikikötő környékén célirányos módszerekkel (a madárrajok vészjelzését utánzó hangfelvétel lejátszásával, ragadozó madarak – sólymok, héják – “bevetésével”) igyekeznek távol tartani a galambokat, seregélyeket, varjakat, fecskéket a fel- és leszálló járművektől. 1975 óta öt nagy sugárhajtású gépet ért komoly baleset madarakkal való ütközés következtében.