A KrasAir (Krasznojarszkije Avialinyii) a negyedik az orosz légitársaságok rangsorában, 51 százaléka állami kézben van, míg mintegy 40 százaléka Borisz Abramovics vezérigazgató kezelésében – jegyezte meg az orosz üzleti lap, amely szerint a KrasAir magánrészvényesei tárgyalásban állnak az orosz kormánnyal vállalatuknak a DAL (Domogyedovszkije Avialinyii), a Szamara, az Omszkavia és a Szibaviatransz légitársaságokkal való egyesítéséről.
A kormányhivatalnokok holding létrehozását pártolják, és nem bánják, hogy ebben az állami hányad már csak 32 százalék lenne, mert e pakett jelenleg 79,1 millió dollárra becsült értéke 2009-re 153 millióra nőhet, s az állam amúgy is el akarta adni részesedését ezekben a légitársaságokban – adta hírül a Vedomosztyi.
A KrasAir, a DAL és az Omszkavia magánrészvényesei 57 százalékkal, a Samara tulajdonosai 5,3 százalékkal részesedhetnek az új holdingban, amely Alekszandr Misarin közlekedési miniszterhelyettes szerint a repülőgépparkot illetően az első, míg bevételét és utasforgalmát nézve a második számú orosz légitársaság lehet az Aeroflot mögött.
A Vedomosztyi szerint a közlekedési tárca hétfőn megbízta a Roszbankot és az állami vagyonügynökséget, hogy szervezzék meg az öt orosz légitársaság felértékelését, amelyek együtt 3,3 millió utast szállítottak a múlt évben (ebből a KrasAir 1,9 milliót). A holdingba bekerülhet a magyar Malév is, amelynek megvételéről a KrasAir részvényesei tárgyalnak – jelezték orosz tisztségviselők, hozzátéve, hogy szó van a Vlagyivosztokavia, a Tomszkavia és más orosz légitársaságok bevonásáról is.