Nagyvilág

A német piacon terjeszkedne a Springer

Folynak a tárgyalások arról, hogy a német Axel Springer kiadóvállalat megszerezze az ugyancsak német ProSiebenSat.1 médiavállalkozást és ezzel komoly vetélytársává válhasson a Bertelsmann kiadói-televíziós csoportnak, a közel 20 milliárd eurós német hirdetési piacon.

Az Axel Spriger új, 2002-ben helyére került új vezetőjével két év alatt több mint megkétszerezte eredményét. Ez azonban csak töredéke volt a Bertelsmann egymilliárd eurót meghaladó tavalyi adózott eredményének. Az utóbbi árbevétele tavaly 5 milliárd euró körül volt, a Springernek a ProSiebenSat.1-egy közösen számolt forgalma is csak 3,8 milliárd eurót ért el.

Július elején fordult komolyra a Springer kiadó kacérkodása a ProSiebenSat.1 tévékonszern átvételével. Akkori értesülések szerint már utóbbi üzleti könyveinek vizsgálatához készült a többségi részesedés megvásárlását előkészítendő. Akkor azonban úgy nézett ki, hogy Haim Sabannak, a ProSiebenSat.1 fő tulajdonosának nem áll szándékában eladni részesedését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik