Az orosz olajcégeknek nagy szükségük van egy olyan vezetékes szállítási útvonalra, amelyen át elérhetik a japán és az amerikai piacot. A beruházás mellett szól, hogy szélesedik a szakadék az orosz olajtermelés növekedése és a szállítási infrastruktúra bővülése között. Az orosz gazdaságfejlesztési minisztérium illetékese kedden közölte, hogy a vártnál kevesebb a költségvetés olajeladások utáni adóbevétele. Így a tervezettnél kisebb lesz a GDP idei növekedése, sőt a következő éveké is.
A beruházást környezetvédők hevesen támadják, mondván, akkora környezeti kárt még nem okoztak olajberuházással, mint amilyenre most számítani lehet. Az UNESCO Világörökség honlapja felhívja a figyelmet, hogy a cső a Bajkál-tavon keresztül haladna, átszelne számos folyót, így az Angarát is. Még bizarrabb, hogy a vezeték olajterminálja az Amur öblében lenne. A térség Oroszország kiemelt természetvédelmi területe, ott él az ország veszélyeztetett fajainak 30 százaléka. A kikötő melletti tengervíz sekély volta miatt a terminált ráadásul mélyen a tenger alá kellene telepíteni.