“A Külügyminisztériumban felállított válságközpont 24 óra alatt több mint háromszáz hívást fogadott. A hívók részben a Londonban tartózkodó hozzátartozóik, ismerőseik iránt érdeklődtek, részben utazási információkat kértek és kaptak” – közölte Polgár Viktor.
A szóvivő kiemelte: az év elején, a cunami-katasztrófa után létrehozott külügyi válságközpont a londoni robbantások híre után nagyon rövid idő elteltével aktivizálódott, az első napon reggel 6-tól este 10-ig, másnap este 8-ig fogadta a hívásokat és nyújtott információkat, szorosan együttműködve a londoni magyar nagykövetséggel.
Polgár Viktor szerint az első ízben élesített központ jól funkcionált, ugyanakkor a külügyi tárca fontolgatja, hogy ha a jövőben ismét szükség lesz a működésére, akkor az állampolgárokat már egy ingyenesen hívható zöld szám is segítse.