Nagyvilág

A brit kereskedők aggódnak a Tesco terjeszkedése miatt

Brit kereskedői és fogyasztói érdekvédelmi szervezetek szerint lépéseket kellene tenni a Tesco kiskereskedelmi vállalat terjeszkedésének lefékezésére Nagy-Britanniában.

Elemzők szerint a brit kormányzatnak nincsenek ehhez megfelelő eszközei, amíg a Tesco nem akar más nagy helyi kereskedőcéget bekebelezni. Nagy-britanniai piaci részesedésének növekedése előbb-utóbb lelassul, még ha sikeres is.

A cég túl nagyra növekedésével kapcsolatos félelmeket táplálja az a friss piackutatás, miszerint a múlt hónapban a Tesco piaci része Nagy-Britannia kiskereskedelmében túllépte a 30 százalékot. Egy évvel előtte még a 28 százalékot sem érte el. A kisebb kereskedők szerint valamiképp elejét kellene venni annak, hogy a Tesco kis boltokat is felvásárolhasson és ezzel még inkább “bebetonozza” magát a brit kiskereskedelmi piacon.

Terry Leahy, a Tesco első számú embere szerint eladásaikat 2000 óta megduplázták. Nagy-Britanniában már csaknem 1800 üzlet viseli a Tesco nevet és a vállalat összesen negyedmillió embert foglalkoztat az országban. Nyereségének ötödét ugyanakkor már külföldön szerzi meg, ottani eladásai változatlan áron számolva közel 20 százalékkal nőttek a múlt évben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik