Nagyvilág

Nem keresnek az új modelleken az autógyárak

A kihasználatlan kapacitás és a kedvezmény akciók miatt számos autógyár számára zéró kimenetelű játék lett az új modellek piacra vitele – írja a Mercer Management Consulting ágazati elemzése.

A nyereség ezért szinte teljes egészében a járulékos tevékenységekből, a finanszírozásból és az alkatrészforgalmazásból származik.

Világszerte mintegy 20 százalékos az autóipar kapacitástöbblete. Helyzetüket tovább nehezíti a kínálati piacon kialakult árharc is. Az európai piacon az első félévben átlagosan 16 százalékos árengedménnyel értékesítették az autókat a listaárhoz képest. Ezzel Európa „felzárkózott” az Egyesült Államokban kialakult helyzethez.

A finanszírozás és az alkatrészértékesítés az autógyárak forgalmának 20 százalékát, nyereségének viszont 95 százalékát adja. A márkacikkek piaci helyzete azonban ezen a téren veszélybe került. A nem egyes márkákra szakosodott kereskedők, értékesítésfinanszírozó társaságok, javítóműhelyek, flottamenedzsment-szolgáltatók és alkatrészkereskedők egyre nagyobb piaci részesedést hasítanak ki maguknak. A tanulmány szerint az autógyártók 2015-ig forgalmuk 20 százalékát és nyereségük egyharmadát veszíthetik el a független szolgáltatók és kereskedők javára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik