Az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi eseti bizottsága rendezte meg a Fogyasztóvédelmi szakmai konferenciát, amelyen részt vettek az érintett minisztériumok, hatóságok és a békéltető testületek, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselői. Szót kaptak azonban a tanácskozáson a fogyasztóvédelem területén tevékenykedő civil szervezetek és a szakmai érdekképviseletek delegáltjai is.
A fogyasztók biztonsága kihívás, amelynek csak a politikai, az állami, a civil, a szakmai, az érdekvédelmi és a versenyszféra összes résztvevőjét magába foglaló együttműködéssel lehet megfelelni. Aktív állami szerepvállalás, hatékony ellenőrző hatóságok, megfelelő szintű kormányzati segítséggel bíró civil szervezetek, a gazdasági verseny résztvevőinek érdekeltté tétele és a folyamatosan aktualizált jogszabályok növelhetik a fogyasztói biztonságot. Ezek mellett a tájékoztatás, a képzés segítheti a tudatos fogyasztói magatartás elterjedését.