Hamarosan újabb hatvanezer felszólítást küld ki a legrégebben működő, a belvárosban hatezer parkolóhelyet üzemeltető Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás. Tóth József igazgató elmondta: már több száz bírósági eljárás volt, s ezek száma szintén jelentősen megnő szeptembertől. A társulásnak vannak viszont olyan kinnlevőségei, amelyek már elévültek, mert ezek a polgári peres követelések csak öt évre visszamenőleg érvényesíthetők.
Az autósok többsége megfizeti a parkolási díjakat, és a fizetési felszólításokra is egyre nagyobb arányban rendezik a tartozásokat. Ennek ellenére legalább három-négy milliárd forint a társaságok kinnlevősége. A parkolást üzemeltetők 2003 óta megkaphatják a rendszám alapján a belügyi nyilvántartásból a kocsi tulajdonosának nevét és címét. Azóta egyre nagyobb számban küldik a figyelmeztetéseket.
A kipostázott fizetési felszólítások száma százezres nagyságrendű – tájékoztatta a Világgazdaságot a Centrum Kft. Ha az autós többszöri felszólítás ellenére sem fizet, a cég jogi útra tereli az ügyet. Eddig több száz ügy került bíróság elé, s minden jogerős döntés elmarasztalta a nem fizetőket. Magánszemélyeknél előfordult, hogy lakásra jegyeztek be jelzálogjogot, illetve autót foglaltak le.
„Senkinek a szociális helyzetére nem lehet válasz, hogy használja a tömegközlekedést” – vita a BKK-rendészet ötletéről
Vitézy Dávid kitart amellett, hogy a tömegközlekedés nem hajléktalanszálló, Győri Péter, a Menhely Alapítvány kuratóriumának elnöke szerint viszont általános a felháborodás a hajléktalanellátók között az LMP-s főpolgármester-jelölt nyilatkozata miatt. Utánajártunk, mit tartalmaz a javaslat, és mi a protokoll most azokban a helyzetekben, amelyekre a BKK-rendészet lenne Vitézy megoldása.