A „The International Taste & Quality Institute” (Nemzetközi Íz és Minőség Intézet, iTQi) által, március 12-14. között megrendezett Superior Taste Award 2006 íz-megméretésen számos ország ételeit és italait az európai szakmai élvonalba tartozó nemzetközi tekintélyű séfek, valamint bor- és italszakértők értékelték. A húszfős nemzetközi zsűri döntése alapján Magyarország piacvezető ásványvize, a szénsavmentes Szentkirályi kétcsillagos elismerést kapott. A 100%-ban magyar tulajdonú cég szénsavas „gasztro” kiszerelésű ásványvizét is két csillaggal jutalmazták a független bírák. Ez az elismerés azt jelenti, hogy a látvány, íz, állag, illat kategóriák eredményeinek összesítésével a díjazott termékek kiemelkedő, 80% és 90 % közötti átlageredményt értek el.
„Egy nemrégiben készült nemzetközi felmérés alapján az emberek 80%-a íz és minőség alapján választ terméket. Eddigi eredményeinkből is kiderül, hogy a fogyasztók kedvelik termékeinket, és persze az is fontos számunkra, hogy időről időre a szakma előtt is bizonyíthatunk” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezetője.
Az iTQi Európa egyetlen pártatlan szakmai testülete, amely nemzeti és nemzetközi étel- és italszakértőket tömörítő egyesületek bevonásával minősíti a pályázó cégek termékeit. A tesztelési folyamat szigorú előírások szerint történik: ún. vakteszt alapján vizsgálják az ízeket, és laboratóriumi vizsgálatokkal ellenőrzik a minőséget. Az intézet ajánlásait olyan vezető nemzetközi vállalatok termékei érdemelték már ki, mint például a belga Kraft Foods és Cote d’Or, a holland Bols Distilleries, a Heineken Italia, valamint a lengyel Carlsberg Polska.
A díj hivatalos átadójára május 19-én, Brüsszelben kerül sor. Reklám és kereskedelmi kommunikációjukban a díjazottak – így a Szentkirályi Ásványvíz két terméke is – hivatalosan használhatják a „Superior Taste Award 2006 – A Legjobb Ízért Díj 2006” megnevezést és emblémát.
###
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta – akkor még a Vitapress Kft., ma már az ásványvíz nevét viselő kft. szárnyai alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentős növekedésre tett szert az piacon, de később, a 2002. évi közel 4 millió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már 10,5 millió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expón, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette. Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján piacvezető lett a Szentkirályi.
További információk:
Szentkirályi Ásványvíz Kft.
Balogh Levente, ügyvezető igazgató (tel.: (76) 597-530; e-mail: szentkiralyi@szentkiralyi.hu
Sajtókapcsolat:
B&D ComMedia Kft.
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: (1) 201-2512; e-mail: aniko.beres@commedia.hu
400 milliárd közpénzt kapott egy cég a kórházak fenntartására, de titok, mennyit használt el belőle
Gigaprofit a leszakadt kórházak üzemeltetőjénél.