Külsejében, szolgáltatásaiban, az alkalmazott hirdetési megoldásokban és a háttérben dolgozó keresőmotor tekintetében egyaránt megújult Magyarország egyik legismertebb keresője, a Kurzor.hu. A Hírek Média portfoliójába tartozó szolgáltatás korábban a Google motorját használta, de a most bevezetett, saját fejlesztésű keresőmotor jobb megoldást kínál a magyar nyelvű oldalak között történő keresésre.
„Régóta érezzük, hogy a nemzetközi keresők nem koncentrálnak eléggé a magyarországihoz hasonló kisebb piacokra. Ez részben a kiegészítő szolgáltatások terén, részben pedig a keresők által látott oldalak számában is megmutatkozik. A Kurzor.hu által ismert hazai weboldalak száma már most meghaladja a 7 milliót, de két hónapon belül elérjük a 15 millió. Így a Kurzor.hu több magyar nyelvű weboldalt fog látni, mint a bármely más keresőmotor.” – mondta Nagy Attila, a Hírek Média ügyvezetője.
Magyarul jobb
„Mostantól jóval több releváns információt érhetnek el a magyar internetezők, felfedezhetik az internetkeresők által eddig nem ismert fehér foltokat, és így megalapozottabb döntéseket hozhatnak.” – tette hozzá Nagy Attila. A naponta több mint 100 000 egyedi felhasználó igényeit kiszolgáló Kurzor.hu az új .hu domainbe tartozó weboldalak indexelését – azaz a keresési adatbázisba történő felvitelét és kulcsszó alapú rangsorolását – 1 héten belül végrehajtja.
A kereső ugyanakkor nem csak a weboldalakat indexeli, hanem az interneten elhelyezett Word dokumentumokban, illetve Adobe .pdf állományokban is képes fellelni a kívánt információt, és Hírek Média tervei szerint nyárra már képkeresési funkcióval is kibővül.
Költséghatékony hirdetési megoldások
A Kurzor.hu egyik újdonsága a kulcsszó alapú hirdetés, amely akár néhány perc alatt lehetővé teszi a vállalat hirdetéseinek célközönséghez történő eljuttatását. „A kulcsszó alapú hirdetés tetszőleges méretű és költségvetésű vállalkozásnak nyújt hatékony megoldást, hiszen a hirdetési üzenetek megjelenítése közvetlenül az internetezők információ igényéből vezethető le.” – ecseteli a hazánkban még kevésbé ismert online marketing eszköz előnyeit Trentin Tamás, a Hírek Média ügyvezető igazgatója.
„A Kurzor.hu kulcsszó alapú hirdetése egyelőre megjelenés alapú, vagyis a hirdető a hirdetési üzenet megjelenítési száma után fizet, de 2005 őszére befejezzük a rendszer következő generációjának fejlesztéseit, amelynek legfőbb előnye az előzőhöz képest, hogy nem a megjelenítések, hanem a tényleges átkattintások után kell majd fizetni.” – tette hozzá Nagy Attila.
Folyamatos innováció
„A Kurzor.hu fejlesztése során törekszünk arra, hogy folyamatosan eleget tegyünk az újabb és újabb igényeknek, így a jövőben is a hazai piacra szabott, a hazai internhasználati szokásokat figyelembe vevő szolgáltatásokkal rukkolunk elő.” – mondta Nagy Attila. A közeljövő tervezett újdonságai közé tartozik majd a Kurzor ToolBar, ami a böngészőbe beépülve még könnyebbé és egyszerűbbé teszi a hazai internetoldalak közötti kutatást.
Ezen kívül folyamatosan nő azoknak a keresési lehetőségeknek a köre, melyek magyar nyelvű tematikus adatbázisokhoz kínálnak hozzáférést. A Kurzor.hu-ban indulásával egy időben már közvetlenül lehet kutatni a Jobinfo.hu munkaerő-közvetítő portál állásajánlatai, a Depo.hu informatikai és híradástechnikai termékei, valamint apróhirdetések és egy céginformációs adatbank adatai között.
Átrendeződő hirdetési piac
A meghatározó magyar internetes médiatulajdonosok összesített reklámbevétele tavaly 2,46 milliárd forint volt, ami 50,54 százalékos növekedést jelent előző évhez képest. Így a magyarországi online hirdetési piac ötször-hatszor gyorsabban nő, mint a teljes reklámpiac, és tizenháromszor olyan gyorsan, mint a magyar gazdaság egésze.
Természetesen az egyes internetes vállalatok igyekeznek mind nagyobb részt kiharapni ebből a tortából, és általános tendencia, hogy a keresőkbe (Google, Yahoo, MSN, és például a magyar Kurzor) egyre több hirdetés áramlik. Köszönhető ez annak, hogy a keresők általában keresési kulcsszavakhoz illesztett, így az internetezők számára releváns hirdetéseket jelenítenek meg, méghozzá szöveges formában, ami nem igényli grafikai stúdió közreműködését.
A legnagyobb szereplő ezen a piacon a Google, melynek AdWords rendszere világszerte elérhető. A vállalat olyan komolyan veszi a terjeszkedést, hogy nemrég Kínában és Lengyelországban különösen olcsón kezdte el kínálni szolgáltatásait. Ezeken a piacokon az AdWords rendszerben megszokott öt centes ár helyett mindössze két centbe kerül a hirdetőnek, ha valaki az általa feladott hirdetésre kattint, ami azt mutatja, hogy a Google aktívan odafigyel a fejlődő területekre.
Magyarországon nem tapasztalható hasonló térhódítási kísérlet, és a magyar piac nagysága egyelőre nem is indokolja, hogy a vezető óriások nagy figyelmet fordítsanak ránk. Így könnyen elképzelhető, hogy mire felébrednek, hazánkban egy magyar fejlesztésű rendszer terjed el.