A magyar ásványvízpiac leginnovatívabb szereplője a Szentkirályi Ásványvíz, a nyugat-európai és tengerentúli fogyasztói trendeket követve, az egészségtudatos hazai vásárlóréteget célozza meg új málna-indiáncseresznye ízesítésű termékével.
„A naponta érkező fogyasztói visszajelzésekből kiderül, hogy az ízesített vizeinkre egyre nagyobb a kereslet, ezért nem csak a gyártott mennyiséget növeljük meg, hanem a választékot is kibővítjük” – mondta Balogh Levente, a cég ügyvezető igazgatója. ”Kutatási adatok bizonyítják, hogy tavaly az ásványvízfogyasztás meghaladta az évek óta stagnáló szénsavas üdítőitalok mennyiségét, és ezzel átvette a vezető szerepet az alkoholmentes italpiacon. Tapasztalataink és a tendenciák is azt mutatják, hogy az üdítőkkel szemben az ízesített vizek fogyasztásában komoly előretörés várható a következő években.” – tette hozzá.
A Szentkirályi 2004 végén kezdte el az ízesített ásványvizek gyártását, és – csakúgy, mint korábban a szénsavmentes Szentkirályi ásványvíz – a rózsakivonattal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített debütáló ízesített víz néhány hónappal később elnyerte a szakma legkomolyabb elismerését, az Eauscar-díjat.
A „rózsavíz”, a citrom-menta és a most forgalomba kerülő málna-indiáncseresznye ízű ásványvizeket ugyanabból a forrásból palackozzák, mint a szénsavas és szénsavmentes termékeket. A málna-indiáncseresznye ízesítésű ásványvíz a természetes gyümölcskoncentrátum mellett mérsékelt (2%) széndioxid-tartalommal bír. A többi ízesített Szentkirályi termékhez hasonlóan az új, egyedi recept alapján készült ízgazdag ásványvíz energiaszegény, alacsony kalóriatartalmú (15-20 kalória/100 ml). További előnye a szénsavas üdítőitalokkal szemben, hogy míg azok legtöbbje 10-12% cukrot tartalmaz, a Szentkirályi ízesített ásványvizeiben csupán 3-4% a glukóz-fruktóz tartalom.
Az új málna-indiáncseresznye ízű ásványvíz forgalmazása Magyarországon a mai napon kezdődik, azokon az értékesítési csatornákon, amelyeken keresztül a cég többi terméke is megvásárolható. A tervek szerint 2006-ban 10 millió litert palackoznak majd a Szentkirályi ízesített ásványvizeiből.
###
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu ):
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta – akkor még a Vitapress Kft., ma már az ásványvíz nevét viselő kft. szárnyai alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentős növekedésre tett szert a piacon, de a 2002. évi közel 4 millió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már 10,5 millió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expón, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette. Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján piacvezető lett a Szentkirályi.
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu, tel.: 06-70 597-530, E-mail: szentkiralyi@szentkiralyi.hu)
Balogh Levente, ügyvezető igazgató (tel: 06-70 3333-100)
Sajtókapcsolat: B&D ComMedia Kft. (www.commedia.hu, tel.: 06-1 201-2512)
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: 06-20 943-4143, E-mail: aniko.beres@commedia.hu)
Ezért végeztette ki Kádár Nagy Imrét
A Kádár-rendszer kiszámíthatatlan erőszakkitörésekkel ejtette foglyul a magyar társadalmat, a sértettségen és bosszúvágyon túl Kádárnak komoly, személyes érdeke is volt Nagy Imre kivégzése.