A győri székhelyű Cardo Bútor- és Matracgyártó Kft. az elmúlt 2 évben stabil, évi 1,5 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el, és hasonló bevételre számít 2005-ben is.
„Magyarországon az elmúlt két évben megnőtt azoknak a vásárlóknak a száma, akik inkább matracot vásárolnak ágy helyett.” – mondta Moshe Kosteliz, a Cardo ügyvezető igazgatója. „E vásárlók indíttatását egyértelműen az egészségügyi szempontok jellemzik, amelyek tudatosodása és érvényesülése az életszínvonal emelkedéséhez is köthető.”
Az 1993-ban privatizált győri Cardo Bútorgyár az új tulajdonos stratégiáját követve vált piacvezetővé a tökéletes éjszakai alvást szolgáló termékek kategóriájában – egy olyan termékkategóriában, amelynek magyarországi megszületésében a Cardo főszerepet játszott. Az egészséges matracok piacán – hasonlóan a bútorok piacához – igen erős verseny alakult ki az utóbbi években, amelyet jellemez a bútoriparban tapasztalható negatív infláció is: a tavalyi 1% után 2005-ben várhatóan 3,5%-os az általános árcsökkenés. A negatív infláció mellett a tömegesen megjelenő olcsó, főleg európai importból származó termékekkel is szembe kell nézniük a minőségi matracgyártó vállalatoknak.
A matracok piacán 70%-os az alacsony árkategóriájú termékek részesedése és 30%-ot képviselnek a magas ár- és minőségi kategóriájú termékek. A Cardo részesedése a matracok teljes piacán 20%-os, amelyet a következő évben a tovább erősödő versenyben is 30%-ra kíván növelni. A pozíció megtartásához illetve erősítéséhez elengedhetetlen a magas minőségű termék gyártása, a professzionális értékesítési tanácsadás és kiszolgálás, s nem utolsó sorban a Cardo matracokra jellemző, 10 évre szóló garancia.
„Évente mintegy húsz új termékkel jövünk ki a piacra” – mondta Kosteliz. „Rendszeres kutatásainkkal folyamatosan figyelemmel kísérjük a vevői igényeket, és ezekre gyorsan reagálunk a megkérdőjelezhetetlen minőségű és folyamatosan megújuló termékeinkkel. Jövőre például piacra dobunk egy olyan matraccsaládot, amely a kevéssé összetett, de magas minőségi igényeket kedvező áron képes kielégíteni. Növeljük az értékesítési felületünket is: októberben nyitottuk meg miskolci és debreceni bemutatótermünket, és célunk az, hogy 2006-ban minden 100 ezernél több lakosú városban jelen legyünk.”
A 80 magyarországi disztribúciós partner és a 8 magyarországi bemutatóterem mellett a Cardo három bemutatótermet nyitott Szlovákiában, s disztribúciós partneri megállapodást kötött Ausztriában és jövőbeni tervei között szerepel a cseh piac meghódítása is.
A CARDO Bútor- és Matracgyártó Kft.-ről
A CARDO Bútor- és Matracgyár jogelődje 1916-ban alakult Győrben, s elsősorban bútor és szekrénygyártó cégként működött. A vállalat az 1993-ban bekövetkezett privatizációt követően egy nemzetközi matrac- és bútorgyártó cég tulajdonába került. Az új tulajdonosok a termelési folyamatok és a technológia modernizálásának eredményeként néhány év alatt versenyképes üzemmé alakították át a régi gyárat, amely fő profilként jelenleg kiváló minőségű matracokat, ágyakat és ágykanapékat gyárt. A gyár az amerikai matracgyártó know-how alapján közel 30 féle világszínvonalú matracot kínál. A Cardo 2004 évi eredménye meghaladta a 1,5 milliárd forintot. A gyár jelenleg 120 fő alkalmazottat foglalkoztat.
Magyar Hang: 500 fős leépítés volt Észak-Magyarország egyik legnagyobb gyárában
A lap értesüléseit a cég nem cáfolta.