Az idén ugyan nem bővül a cég termékköre, de az Audi számára kétszer annyi gömbcsukló készül, mint tavaly, így kihasználják a gömbcsuklógyártó üzem teljes, 600 ezres éves kapacitását.
A legutóbbi – még 2004-ben megkezdett –, 1,5 millió eurós gyártókapacitás-bővítő beruházás tavaly nyáron fejeződött be, ugyanakkor az elmúlt három évben végrehajtott fejlesztések eredményeként a cég tavalyi árbevétele kétmillió euróval haladta meg a tervezettet.
A japán anyacég által 2000-ben alapított s a tömegtermelést 2002-ben megkezdő társaság négymillió eurós beruházásba fogott 2003-ban, amikor csupán a FIAT számára gyártott vezérműtengelyeket, illetve az Audinak gömbcsuklókat. Ezt követően 2004-ben vezérműtengely gyártó sort telepítettek a gyárban, a Daimler-Chrysler konszernnel kötött megállapodás eredményeként, és augusztusra készült el a gépsorokkal együtt több mint 7,5 millió euróba kerülő új, háromezer négyzetméteres csarnok, amelynek felében raktár létesült. Az épület másik részében pedig Audi számára alumínium lengőkarok készülnek. A jelentős létszámbővülés miatt a szociális helyiségeket, öltözőket, zuhanyzókat is az új épületszárnyban alakították ki.
![](https://24.hu/app/uploads/2024/07/azbej-tristan-320x180.png)
Miért Csád és miért Orbán Gáspár? – Tusványoson kérdeztük a külügyminisztérium államtitkárát
Tusványoson előadást tartott a külügyminisztérium államtitkára, Azbej Tristan, aki a Hungary Helps Program megvalósításáért is felel. Ez az az ügynökség aminek a kormány 817 millió forintot adott egy csádi központ létrehozására.