A Tesco 554,9 milliárd forint forgalmat ért el tavaly, míg az előző évben 544 milliárd forintot. A Tesco-Global Áruházak összesen 122 üzletet, köztük 76 hipermarketet működtetett a múlt év végi adatok szerint. Mindez a hálózat bővítését jelzi: egy év alatt tizenegy hipermarket mellett kilenc szupermarketet, továbbá három S-market élelmiszerboltot nyitott.
A második helyen álló CBA forgalma a múlt évben elérte az 525 milliárd forintot, míg a harmadik Coop Csoport forgalma a Nielsen becslése szerint mintegy 440 milliárd forintra rúgott 2007-ben.
A rangsorban ötödik Spar éves forgalma a múlt évben 284,5 milliárd forintot tett ki, szemben az előző évi 245,7 milliárd forinttal. A vállalat a három új Interspar mellett tizenhárom szupermarkettel bővítette hálózatát.
A Tesco és az Interspar terjeszkedett leginkább
Az elemzés szerint a legnagyobb eladóterű láncok közül a Tesco és az Interspar terjeszkedett tavaly intenzíven – utóbbi a Plus megvásárlásával idén jelentősen növeli üzleteinek számát és piaci részesedését egyaránt.
A CBA-nak 2924 partnere van, a Coop-hálózat 5283 boltból áll, míg Reál-üzlet 2310 működik, így a magyar tulajdonban lévő láncok a teljes hazai élelmiszerbolt-hálózat felét képviselik. A nemzeti tulajdonú láncok ekkora piaci ereje példátlannak számít térségünkben.
A tavalyi, a KSH által kimutatott 4,8 százalékos reálbércsökkenéshez képest a láncok kitűnő évet zártak: a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalma értékben 11, míg a 60 háztartási vegyiárué és kozmetikumé 10 százalékkal emelkedett ezekben a boltokban.