Lassan, de beindulni látszik a reklámpiac, legalábbis ezt támasztja alá az amerikai Strata legfrissebb felmérése. A reklámügynökségek több mint 47 százaléka bevételei gyarapodásáról számolt be az első negyedévben, s a cégek negyede az idén létszámbővítést is tervez. A megkérdezett reklámcégek és ügynökségek 16 százaléka úgy látja, ügyfeleik is több pénzt áldoznak idén hirdetésre, mint egy évvel korábban.
A vállalatok a hagyományos média további visszaszorulásáról számoltak be. A válaszadók mintegy 68 százaléka vélte úgy, hogy ügyfelei egyre inkább nyitottak a digitális megoldások iránt, s ugyanennyien nyilatkozták, hogy a nyomtatott sajtó háttérbe szorul a kampányok tervezésekor. Érdekesség, hogy az ügynökségek mintegy 90 százaléka használná a Facebookot reklámkampány során közvetlen hirdetési felületként, illetve a márka számára készített saját oldal létrehozásával. A közösségi oldalak közül a Twitter végzett a második helyen a válaszadóknál (57 százalék), míg a YouTube-megoldásokat a cégek 39 százaléka választaná.