Az éjszakai műsorsávba száműzné a szépségápolási termékek, -szolgáltatások, szépészeti műtétek hirdetőit a Spanyol kormány. A politikusok indoklása szerint a tizenéves korosztály súlyos önértékelési zavarokkal küzd a reklámoknak köszönhetően. Emellett az olyan táplálkozási rendellenességekből fakadó mentális betegségben szenvedők száma is nő, mint a bulimia, vagy az anorexia. A fogyókúrás szerek, egyes szépségipari kezelések, illetve a plasztikai sebészet – legalábbis a tévéből sugárzott üzeneteik – napjainkban sokkal károsabbak a fiatalokra, mint az alkohol. Ez utóbbi termékcsoport esetén a jelenlegi szabályozás szerint este 9 órától sugározható hirdetés.
A spanyol alsóházban már meg is szavazták a korlátozásra vonatkozó jogszabályt, s várhatóan a felsőház is áldását adja a tilalomra. A hatályba lépés ideje még nem tisztázott. Amennyiben elfogadják a törvényt, új időszámítás kezdődik a spanyol médiában, ahol a legnagyobb reklámköltők között tartják számon a szépészeti plasztikai műtéti szolgáltatások hirdetőit, valamint a kozmetikai cégeket.