Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere a korábbi labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok, valamint az olimpia előtti tapasztalataik alapján elmondta: a nagy sportesemények előtt a televízióosztályokon nagyjából háromszor annyi készüléket értékesítenek az ilyen szempontból semleges időszakokhoz képest. A mostani eladások is ezt a tendenciát támasztják alá – fűzte hozzá, és a VB kezdete előtti néhány napban számítanak a legnagyobb forgalomra, ilyenkor a televízióosztályok forgalma a karácsonyi szinttel vetekszik. A koncepciómenedzser szerint a legtöbben az esemény előtt szánják rá magukat a vásárlásra, az esemény közben már csak kevesen szereznek be új tévét.
A legtöbben azok vannak, akik az első lapostévéjüket veszik meg ebben az időszakban, és hagyományos képcsöves tévéjüket cserélik le egy modern készülékre. Ugyanakkor egyre szélesebb az a réteg, amely a pár éve vásárolt plazma- vagy LCD tévét cseréli le újabb technológiás és nagyobbra. Ezenkívül sokaknak fontos a sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második készülékét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt – fejtette ki Szánthó Balázs.
Továbbra is a 82 centiméter képátlójú LCD tévéből adnak el a legtöbbet, de dinamikusan növekszik a 107 centiméter és az e fölötti kategóriák forgalma. A várakozásoknak megfelelően a foci vb a LED technológiás készülékek előretörését hozza, a 2010-es modellek legalább 20 százaléka LED tévé.
Az Euronicsnál is egyre nagyobb érdeklődésről számoltak be, amelyet szerintük elsősorban az elmúlt félév technológiai változásai – LED tv, 3D LED tv, digitális földi sugárzás elindulása – okoznak. Balogh Beáta marketingvezető elmondta: a 2010-es labdarúgó világbajnokságot már HD minőségben közvetíti a televízió és bizonyos szolgáltatóknál már három dimenzióban is elérhető lesz a foci, így sokak számára nem tisztázott ezeknek a szolgáltatásnak az elérhetősége, így egyre többen érdeklődnek a lehetőségekről.
A tévék forgalma egyelőre néhány százalékkal nagyobb az átlagosnál, de az Euronicsnál – az előző évek tapasztalatai alapján – arra számítanak, hogy az emberek többsége az események kezdetekor indul el vásárolni – mondta Balogh Beáta. Hozzáfűzte: az előző vb és a pekingi olimpia alkalmával is csak az esemény kezdetekor nőtt meg a forgalom, ahogyan idén is. A Euronics üzleteiben az elmúlt hónapokban tovább folytatódott a LED tv-k térnyerése, a legtöbbet a 82 centiméter képátlójú készülékekből adtak el, de megnőtt a kereslet a 127 centiméter képátlóval rendelkező tv-k iránt is. Az áruházak akciókkal, játékkal, kibővített választékkal és kedvezményes hitelkonstrukciókkal is ösztönzik a vásárlókat.