Az Origo Zrt. célja, hogy piacvezető pozícióját kihasználva a digitalizálódó médiaipar élenjáró szereplője legyen. A társaság vezetői- Vaszily Miklós vezérigazgató és Novák Péter általános vezérigazgató-helyettes – a cég fejlesztési terveiről számoltak be a június 2-ai sajtóbeszélgetésen.
Vaszily kiemelte, hogy az Origo Zrt. a három képernyős stratégia megvalósításában látja a fejlődés kulcsát. A tavalyi, nehezebb év után, az idén már növekvő bevételt terveznek a cég vezetői. „A bevételeink növekedését a már folyamatban lévő és indulás előtt álló termékfejlesztésektől, a fókuszált üzletfejlesztéstől, illetve a kereskedelmi csapatunk megerősítésétől várjuk” – mondta Novák Péter.
2010-ben a fejlesztések egyaránt és arányosan érintik mind a tévé-, mind a webes, mind a mobilszegmenst.
Az iWiW közösségi oldalon tartalmi, funkcionális és megjelenésbeli változásokat hoznak a következő hónapok. „Célunk, hogy olyan márkává tegyük az iWiW-et, amelyhez érzelmileg még inkább tudnak kötődni a felhasználók, kihasználva a lokális relevanciát” – hangsúlyozta Novák Péter. Hozzátette, hogy jelenleg a legtöbb figyelem az iWiW-re összpontosul, és kiemelt projektként kezelik. Az iWiW mobilra optimalizált változatára sem kell sokat várni, s a fejlesztők a közösségi oldal és a felhasználóivideo-tartalmak közzétételére szolgáló Videa portál összekapcsolásán is dolgoznak.
Az [origo] portál is jelentős mobilfejlesztésekre készül. Most zajlik a honlap iPadre, iPhone-ra és Androidra való optimalizációja. A közelmúltban befejeződött az archív tartalmak címkézése, az adatbázis segítségével 370 ezer cikk böngészhető és kereshető immár kulcsszavak segítségével is.
A vállalat a közeljövőben blogszolgáltatást indít. A blog megfelel majd minden mai elvárásnak, másrészt több, a magyar piacon még nem elérhető funkciót is nyújt. Az iWiW-vel ugyancsak szorosan integrálják a szolgáltatást. A blog bevezetésével az Origo egyik célja az, hogy a közösségi tartalmakat az eddigieknél lényegesen hangsúlyosabban jelenítse meg a portfólióban.
A tavaly ősszel indult OzoneNetwork és LifeNetwork tévécsatornákat 1,2 millió háztartásban lehet fogni, a kábelszolgáltatókkal jelenleg is folynak tárgyalások a további terjeszkedés lehetőségeiről. A saját gyártású műsorok súlya nő az elkövetkező hónapokban. Ezek közül az első a LifeNetworkön május végén debütált életmód reality műsor, a 2030 – Ki öregszik hamarabb?, amely már teljes mértékben a három képernyős stratégiai koncepció alapján készült. „Az elmúlt egy hónapban 253 ezer iWiW-felhasználó próbálta ki a műsor webes alkalmazását, közülük több mint hatezren jelentkeztek a műsorba is. Az iPhone-os és a más mobiltelefonokhoz készült alkalmazást pedig eddig több mint ötezren töltötték le” – számolt be az első eredményekről Koltai Péter tv- és termékmenedzsment igazgató.