Rebekah Brooks, a kiadó vezérigazgatója közleményében rámutatott, hogy hamarosan a szintén a Rupert Murdoch médiamágnás sajtóbirodalmához tartozó The Sun és News of the World bulvárlapok portáljai is követik a példát – jelentette a The Guardian.
A The Times és a The Sunday Times májusban indítja el új weboldalait, amelyek a bejelentkezett olvasók számára egy hónapon át ingyenesen hozzáférhetők lesznek. A regisztrálást péntektől a timesplus.co.uk webcímen lehet megejteni.
A The Times és a The Sunday Times a brit lapok közül elsőként teszi teljes egészben fizetőssé az általa szolgáltatott digitális tartalmakat. A napi látogatók mindkét portálhoz hozzáférhetnek, míg a heti előfizetők egy külön e-újsághoz és más alkalmazásokhoz is hozzájutnak. A két portál azok számára is elérhető lesz, akik a hét minden napján járatják a nyomtatott újságot.
Az ABCe legfrissebb auditálásának adatai szerint a TimesOnline napi látogatóinak száma 1,22 millió. Amennyiben csak az olvasók 5 százaléka dönt úgy, hogy napi befizetést választja, az a cég számítása szerint havi 1,83 millió font bevételt eredményez. Ha 10 százalék dönt a napi díj mellett, az 3,66 milliót hoz a két lap konyhájára. A heti előfizetésből természetesen kevesebb pénz folyik be.
Rupert Murdoch 2009 augusztusában jelentette be, hogy az összes portálját díjkötelessé teszi. Mint mondta, jobb és a többi kiadóétól eltérő tartalomszolgáltatással szeretné megakadályozni, hogy törzsolvasói az ingyenes netlapokhoz pártoljanak át.