Az már évek óta ismert, hogy a világhálón böngészők nagy része nem ragad le egy hírportálnál. Ezt erősítette meg a mostani felmérés is: a megkérdezettek 35 százaléka mondta, hogy van kedvenc hírportálja, és csak 21 százalék bizonyult többé-kevésbé “monogámnak”, vagyis olyannak, aki többnyire egyetlen oldal híreit nézegeti.
Az internetezők 57 százaléka egynél több, viszont legfeljebb öt oldal híreiből táplálkozik. A Pew rámutatott: ez a tendencia egybecseng azokkal a kutatási eredményekkel, amelyek szerint a több száz csatorna között válogató tévénézők is végül néhány mellett állapodnak meg. A közvélemény-kutatás szerint a világhálót használók közül csak 7 százalék lenne hajlandó fizetni is azért, hogy a híroldalakhoz hozzáférjen. A fizetési hajlandóság az egyetlen hírportálhoz ragaszkodók körében is alacsony: mindössze 19 százalékuk fizetne megszokott oldaluk tartalmáért, a többség, ha erre kényszerülne, inkább keresne magának egy másik, ingyenes oldalt.
Az amerikai napisajtó egy része a rendkívüli pénzügyi nehézségek miatt azt tervezi, hogy valamilyen formában fizetőssé teszi online-felületeit. Nagy áttörést hozhat ezen a téren, ha az egyik vezető újság, a The New York Times – ahogy már ismertette az erre vonatkozó vázlatos terveket – lépésre szánja el magát. A lapok azt is sikernek könyvelnék el, ha internetes olvasótáboruk 5-10 százalékát előfizetésre lehetne bírni.
A Nielsen Online internetes sajtófigyelő cég adata szerint az amerikai internetes piacon több ezer oldal kínál híreket, mégis egy viszonylag kis kör, 199 portál forgalmazza a hírek 80 százalékát.