A Dávid Ibolya pártelnöknek címzett, és az MTI-hez eljuttatott levélben a kft. leszögezi, hogy nem járult hozzá az általa használt védjegyek, védjegy- illetve csomagolási elemek felhasználásához. Sajnálatosnak tartja továbbá, hogy sem a párt, sem a kampányt készítő kommunikációs ügynökség nem kereste meg a dohánygyárat ez ügyben.
A Pécsi Dohánygyár arra kéri az MDF-et, hogy kampánya során ne használja a hivatkozott elemeket, és hívja fel erre a kampányt készítő kommunikációs ügynökség figyelmét is, tekintettel a további felhasználás lehetséges jogi következményeire.
Somogyi Zoltán, az MDF kampányfőnöke az MTI megkeresésére annyit közölt: “az MDF kampányát jogászok is segítik, akik engedélyezték ezt a kampányt. Véleményem szerint a plakáton szereplő cigaretták és pártok között kizárólag egyetlen hasonlóság van: mindegyik tele van tömve dohánnyal”.