Üzleti tippek

Kreatív ajándékosztó

Azt, hogy hol a határ a túl kreatív, befogadhatatlan ötlet és a még fogyasztható, nem mindennapi ajándék között, a cég karácsonyi ajándékozási stratégiája, bevállalós kedve és nem utolsó sorban a pénztárcája határozza meg. Az ötletelés előtt a vállalat vezetésének kell eldöntenie, hogy a céget képviselő meglepetés a pár percig ható, egyszer használatos promóciós tárgy vagy az örökkévalóságnak szóló ajándék közötti két véglet közül hol helyezkedjen el. Szakértők szerint a karácsonyi hangulatot, a vállalat profilját és a személyreszabott karaktert is képviselő ideális ajándék három alapvető szempontja közül maximum kettő teljesíthető egyszerre. Ilyen vonatkozásban a kreativitás és az ünnepi meglepetés kritériuma sem feltétlenül jár együtt.
Kreatív ajándékosztó 1


Ünnep kontra ötletesség

A szokásostól eltérő és nem feltététlenül a karácsonyhoz kapcsolódó ajándékok idén is szép számmal megjelentek. „Mi az ügyfeleink marketing és kereskedelmi osztályainak rágóautomatát küldtünk, „Te csak ezen rágódj” szlogennel. Minden kapcsolattartónk kapott egy kulcsot a géphez, ami hosszútávon és folyamatosan jelen lesz a vállalatnál.” – mondja Martényi Zita, a HPS ügyvezető igazgatója. Az ajándékozás ezen proaktív, rendhagyó formája elvileg az év bármely időszakában történhetett volna. A visszajelzések szerint a partnerek elégedettek voltak a kreatív ötlettel és a szokásos karácsonyi ajándékok helyett nagyra értékelték a rendhagyó, különleges meglepetést. A pontosan meghatározott cél ebben az esetben a figyelemfelkeltés és az egyedi kommunikáció volt.

Ésszel kreatívkodjunk

Az persze szemlélet kérdése, hogy az üzleti folyamatokban ki kit tekint fontos ügyfélnek vagy éppen kevésbé meghatározó szereplőnek. „Az ügyfelek cégen belül differenciálása amatőr gondolkodásmódra vall, mi semmiképpen nem tartjuk jónak. Fontos, hogy beosztástól függetlenül minden partnerünket ugyanúgy kezeljük.” – teszi hozzá Martényi Zita. Ezért vállalták be a különböző vállalati részlegeknek szánt egységes, „rágósan” kreatív ajándékozási formát, amellyel két legyet ütöttek egy csapásra: minden ügyfelüket ugyanolyan mértékben üzleti kommunikációjuk aktív részesévé tették, másrészt a kreatív koncepcióval emlékezetessé és hosszú távon „használhatóvá” tették az ajándékot.

Ehhez viszont a konkrét stratégiai és kommunikációs célkitűzések előzetes tisztázása nélkülözhetetlen volt. E nélkül bármilyen kreatív legyen is egy ötlet, nem biztos, hogy az üzenetét a befogadó is értékelni fogja, ha egyáltalán felfogja. Hiszen a kreatívnak lenni önmagában nem elegendő. Sokak szerint egy-egy ötletesnek szánt ajándék azért nem talál nyitott fülekre, mert „érthető” kommunikáció nélkül csupán haszontalan, szürke és élvezhetetlen tárggyá válik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik