A digitális televíziókhoz kifejlesztett Multimedia Home Platform (MHP) nevű technika lehetővé teszi, hogy bárki a karosszékében ülve, a távirányító segítségével végezze bevásárlásait vagy kiegészítő információkat tudjon meg az éppen futó műsorokról. A Philips ezt használná fel arra, hogy ne kapcsoljunk el, ha jön egy reklámblokk.
“Eszköz és módszer a reklámok alatti csatornaváltás megakadályozására” – áll az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához március 30-án benyújtott szabadalom leírásában. A Philips szerint erre a megoldásra a tévécsatornák érdekei miatt van szükség. A cég találmánya megakadályozza azt is, hogy ha valakinek merevlemezes asztali felvevőkészüléke van, akkor kiszedhesse a műsorfolyamból a reklámblokkokat.
A Philips mérnökei a reklámblokkokban egy külön jelet vegyítenének el. A Set-Top-Boxok azonnal érzékelik, ha egy reklámot vetítenek és megakadályozzák a csatornaváltást. Ezzel párhuzamosan egy tájékoztató felirat is megjelenik, miszerint nem az illető készülékében van a hiba, még csak nem is a távirányítója merült le, csupán blokkolják a másik adóra való átváltást. Akik mégis át szeretnék ugrani a reklámblokkokat, külön díjat fizethetnek a szolgáltatójuknak. Az eljárás egyaránt támogatja az MPEG-1, az MPEG-2, az MPEG-4 és az MPEG-7 tömörítési formátumokat.
Világos tehát a szándék: ha jön a negyedórás reklámblokk, a Kovács család még véletlenül se tudjon átkapcsolni egy másik adóra, oda van kötve a korábban kiválasztott csatorna elé. Úgy tűnik, senkit sem érdekelnek a tévénézők szabad választásának jogai, hogy eldönthessék, mi érdekli őket. Ez arra hasonlít, mintha valaki hűségnyilatkozatot tenne arra vonatkozóan, hogy ő csak ennek vagy annak az adónak a műsorát fogja nézni.
Titok, mennyiért dolgoznak Tiborczék a postának, és azt sem tudni, miért kaszálták el az állami cég korábbi gigaprojektjét
Mi áll az új ecseri csomaglogisztikai központ óriásbiznisze mögött?