Magyarországon ez év június végén 2,448 millió televízió-előfizetőt tartottak számon ezek a cégek, ebből 1,41 millió személy analóg, 1,037 millió digitális szolgáltatásokra fizetett elő – mondta Ferenczhalmy Bálint, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) osztályvezetője szerdán egy budapesti sajtótájékoztatón. A most először, ám a továbbiakban havi rendszerességgel közölt adatok 14 szolgáltató információin alapulnak, amelyek a piac 80-85 százalékát fedik le. Ennek alapján az NHH összesen 2,937 millióra becsüli az összes tv-előfizetés számát.
A legnagyobb szereplő 33,4 százalékkal a UPC, míg a második 24,1 százalékkal a Digi. A harmadik 18,2 százalékkal a Magyar Telekomhoz tartozó T-Home, míg a negyedik 6,7 százalékkal a FiberNet.
A kisebb piaci szereplők között a következő a megoszlás: 4 százaléka van a ViDaNet-nek, 3,3 százaléka a PR Telekomnak, 3 százaléka a TARR-nak, 1,7 százaléka a TvNetWorknek, 1,6 százaléka a Zelkának, 1,5 százaléka az Antenna Hungáriának, továbbá 1,4 százalékkal részesedik a RubiCom. A többi szolgáltató egy százaléknál kisebb hányaddal bír.
A legnagyobb vezetékes szolgáltató 36,8 százalékkal a UPC, a rangsorban második 20,7 százalékkal a T-Home, míg a Digi 10,4 százalékkal a harmadik. A vezeték nélküli piacon 57,1 százalékkal a Digi vezet, a második UPC-nek 25,3 százalékos részesedése van, míg a harmadik T-Home 12,2 százalékkal rendelkezik. Az eseményen közölték azt is, hogy idén áprilishoz képest mintegy 6 ezerrel nőtt a tv-előfizetők száma, s folyamatosan emelkedik a digitális előfizetések aránya: az áprilisi 40,8 százalékról júniusra 42,4 százalékra.