A kommunikációs iparról közzétett 2009. évi jelentésében az Ofcom megjegyzi, hogy szó szerint érettebbek lettek a közösségi hálózatok, köztük a Facebook és a MySpace. A két portálnál hét százalékponttal 35 százalékra nőtt a 35 és 54 év közötti felhasználók aránya, ezzel párhuzamosan csupán hat százalékponttal emelkedett – 46 százalékra – a 25 és 34 év közöttieké. A 15 és 24 év közötti felhasználók aránya pedig öt százalékponttal 50 százalékra csökkent.
A közösségi portálok térnyerése Nagy-Britanniában a tavalyi évhez viszonyítva lelassult. A Facebook 19 millió felhasználóval megtartotta vezető helyét 2009 májusában, megelőzve az ötmillió felhasználóval rendelkező MySpace-t és a négymilliós táború Bebót.
Az új szolgáltatások igen gyorsan fejlődnek a szigetországban. A Twitternek már 2,6 millió felhasználója van, a 2009. májusi 150 ezerrel szemben – olvasható a jelentésben.
A 65 évnél idősebbek digitális eszközökkel való ellátottsága is egyre fejlődik 2008 óta: hetvenhét százalékuknak van digitális televíziója, 68 százalékuknak mobiltelefonja és 41 százalékuknak internetkapcsolata.
Az Ofcom szerint a britek nagyon ragaszkodnak a távközlési szolgáltatásaikhoz. Ha spórolniuk kellene, 47 százalékuk inkább az éttermi étkezés költségeit csökkentené, 41 százalékuk a barkácsolásra költene kevesebbet, 41 százalékuk pedig a nyaralásra szánt pénzből csípne le szívesebben.
Csupán 19 százalékuk mérsékelné a mobiltelefon-kiadásokat, 16 százalékuk a televízió-előfizetést, 10 százalékuk pedig az internet-előfizetést.