A B&P BrandAktív által készített Reputation Rating 2009 nevet viselő felmérés a cégek megítélése alapján állított fel sorrendet a legnagyobb hazai vállalatok között. A kutatás során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, amelyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség.
„A B&P BrandAktív a márka és a kommunikáció világában szerzett tapasztalatait használja fel a reputáció vizsgálatánál és mérésénél. Hisszük, hogy a listán túlmutató eredmények és az új módszertan használata stratégiai alapokat nyújt a vállalatoknak, és üzleti értéknövelővé válhat a mindennapi vezetési gyakorlat során” – mondta el Braun Róbert, a Braun & Partners Network ügyvezetője, a Reputation Rating kutatás vezetője.
A lista első három helyén multinacionális vállalatok – Audi Hungária, GE Hungary, Vodafone Magyarország – végeztek, a legjobb reputációjú magyar vállalat az ötödik helyet elért Richter Gedeon lett. A médiacégek közül egy sem képviselteti magát a Top 20-ban.
A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, a legkevésbé jó reputációval pedig a közlekedési vállalatok bírnak. A lista utolsó öt helyén a Tesco, a TV2, a Panrusgáz, a Malév és sereghajtóként a MÁV szerepel.