Akadnak nyertesei is az újinfluenzának, legalábbis ez derül ki az IRI legfrissebb kereskedelmi adataiból. Európában és az Egyesült Államokban is jelentősen megnőtt az utóbbi hónapokban a kereslet néhány vegyi áru, illetve az olyan nem vényköteles (OTC) termékek iránt, mint a köhögés- és megfázás elleni pirulák. Az USA-ban az október abszolút győztese a Johnson & Johnson, amely az egyik legnagyobb piaci szereplő, legyen szó fertőtlenítő hatású folyékony szappanról vagy hasmenés elleni szerről.
Korábban a gazdasági válság egyik veszteseként tekintettek a vegyiáru-szegmensre. A fogyasztás visszaesését szakértők többek között azzal magyarázták, hogy nőtt a munkanélküliek száma, s kevesebbet járnak el az emberek otthonról, így tisztálkodási cikkekre is kevesebbet költenek. A H1N1 megjelenése óta azonban több árucikk esetében is két számjegyű növekedést figyeltek meg. Elemzők szerint a jövő évben jóval nehezebb dolguk lesz a gyártóknak, a jelenlegi növekedési ütem nem tartható, s az influenza csitultával csak idei-óráig fognak sűrűbben kezet mosni az emberek.