A Walmart egyelőre üzleteiben nem, csupán honlapján értékesíti a piaci árnál jóval olcsóbban kapható érckoporsókat és egyéb temetkezési kellékeket. A legolcsóbb modell acélból van és mindössze 900 dollárba kerül, míg a legdrágábbért több mint 3000 dollárt kérnek. Az áruház nem különösebben reklámozta meglehetősen speciális termékeit, de a sajtó és az internet jóvoltából gyorsan híre ment a nem mindennapi ötletnek.
A Walmart egyik szóvivője később emailben úgy fogalmazott a termékbővítés csupán tesztelési fázisban van, ellenben az áruházzal kapcsolatban lévő temetkezési vállalat vezetője cáfolta, hogy tesztről lenne szó. Az első hét eredményei meghaladták minden várakozásukat, így tovább bővül a kínálat, amelyben a tervek szerint mintegy 200 termék szerepel majd. A szállítást 48 órán belül vállalja a Walmart, de cserét csak akkor tesz lehetővé, ha a termék szállítás közben sérül meg.
Ugyan sokan attól tartanak, hogy az áruházlánc egy újabb szegmensben kíván piacvezetővé válni, szakértők szerint nem valószínű, hogy temetkezési fronton óriási szereplővé válna a Walmart. „Egyesek számára a temetkezés és a koporsó egy státusz szimbólum, ők bizonyosan nem fognak online rendelni” – értékelte a Walmart törekvéseit egy temetkezési szakértő. „Inkább a ’temessük el olyan olcsón Harry bácsit, amilyen olcsón tudjuk’ típusú vásárlókra gondolt az áruház” – tette hozzá a szakértő.
Az áruházlánc nem az egyetlen, amely online kínál koporsót vásárlóinak. Az Amazon.com-on vagy a Costco.com-on már évek óta lehet koporsót rendelni, hasonló árfekvésben. Az online koporsóárusításnak kedvez a szövetségi törvény is, amely a temetkezési cégeket kötelezi arra, hogy elfogadják az “otthonról vitt” koporsókat is, és ne kényszeríthessék sajátjaikat vevőkörükre.