A kaliforniai székhelyű vállalat 15 éves történelmének legnagyobb változásaként beharangozott új külsőt kedden, elsőként az Egyesült Államokból lehetett elérni. A frissítés célja, hogy az egykor élenjáró oldal, az olyan közkedvelt közösségi portálok, mint a Facebook, a MySpace vagy a Twitter ellenére, ismét növekedést érjen el. A Yahoo! népszerűségének csökkenése ellenére májusban még mindig 570 millió találatot kapott – derül ki a comScore felméréséből.
Az áttervezett oldal az Egyesült Királyságban, Indiában és Franciaországban a hét végéig indul el, más országokban jövőre tervezik az áttérést. A vállalat tervei szerint az oldal szélesebb körben válhat az internetes böngészés kezdőlapjává, amelyet a felhasználók a kedvencek menüben más honlapokról származó alkalmazásokkal egészíthetnek ki.
A Yahoo! új oldalán már most elérhető 65 alkalmazás között a Google és az AOL levelezője, illetve a Facebook és a MySpace beépülő modulja is megtalálható. A címlapon a felhasználó lakhelye szerinti hírek jelennek meg, az oldal formátuma pedig annak függvényében változik, hogy éppen asztali gépen, mobiltelefonon vagy kézi számítógépen nyitják meg.
A nagyobb Google-lal nehezen küzdő amerikai internetes keresőrendszer és tartalomszolgáltató kedden 141 millió dolláros, részvényenként 10 centes adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 8 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 131 milliónál, illetve 9 centnél.
A jobb eredményt költségcsökkentéssel érték el, miközben a bevétel 1,573 milliárd dollár volt, 13 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 1,798 milliárdnál. A szolgáltató ígéretet tett részvényeseinek, hogy folytatják a költségcsökkentést, de nem elbocsátásokkal.