Valószínűleg mindenki emlékszik még a klasszikus magyar népmesére a sóval és a szegény királylánnyal. Az Unilever talán nem ismeri a magyar történetet, de azzal tisztában van, hogy számos fogyasztója elpártolhat tőle, amennyiben tovább csökkenti bizonyos élelmiszerek só, illetve zsírtartalmát. Erre a vállalat élelmiszer- és jégkrém üzletágának marketingvezetője hívta fel a figyelmet azon a konferencián, amelynek központi témája volt az Élelmiszer- és Italszövetség bejelentése bizonyos termékek összetételének megváltoztatásáról.
A vállalatok úgy vélik, a brit hatóságok kissé túllőnek a célon ötleteikkel, mivel sok esetben az egészségesebb összetételű termékek iránt alacsonyabb a kereslet, mint hizlaló elődjeik iránt. Azaz a cégek saját brandjeik alatt vágnák a fát az újításokkal.
Az Unilever 2003-ban vezette be egészségmegőrző programját, ennek keretében átlagosan 30 százalékkal csökkentette termékeiben a sótartalmat. A cég egyik népszerű cikke a szigetországban az ’I can’t believe it is not butter’ (’El sem hiszem, hogy nem ez nem vaj’), amely ízében a vajra emlékeztet, összetétele azonban jóval könnyedebb. A termék sótartalmát a cég egészségmegőrző programjának bevezetése óta 16 százalékkal, míg zsírtartalmát 22 százalékkal csökkentették. További módosításokkal viszont a konkurens termékek jutnának helyzeti előnyhöz, mert egy bizonyos ponton túl a brit fogyasztók nem engednek a sóból.