Mennyiségben – összesen – mintegy 23 millió liter hideg édességet adtak el a boltokban a legutóbbi év során, 3 százalékkal kevesebbet, mint azt megelőzően. Értékben a piac 2 százalékkal bővült 2008. július-2009. júniusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva.
Az impulzus, azaz a pálcikás, tölcséres, szendvics stb. jégkrémek idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest. A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1114 forintot regisztrált a Nielsen most júniusban, múlt év júniusában ellenben 1301-et, tavalyelőtt pedig 1221-et. Ugyanakkor az otthon fogyasztott nagy kiszerelésű termékeknél 603-ról 609 forintra változott a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, literenként.
A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzlettípus. Az impulzus jégkrém 63 százalékát ebben a csatornában vásárolták az emberek, ahogyan egy évvel korábban is, míg az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél 53 százalékot hasít ki ez a bolttípus.
A vezető szerep egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.